پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند حمایت از توانمندسازی بانوان است
کد خبر: 4011236
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

پیروزی در جنگ اقتصادی نیازمند حمایت از توانمندسازی بانوان است

بانوی کارآفرین هرمزگانی گفت: یکی از مهمترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویتبخشی به زنان است و برای پیروزی در جنگ اقتصادی نیاز است که مسئولین در راستای حمایت از اشتغال و توانمندسازی بانوان گام بردارند.

زینب خوشبخت، بانوی کارآفرین و پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: 36 ساله و یک معلم قرآن کودکان هستم و شغل‌های گوناگونی را تاکنون تجربه کرده‌ام و تصمیم گرفتم که بر روی توسعه فردی خودکار کنم. از این رو به فراگیری شمع‌سازی، حصیربافی، گلدوزی، دوخت و ساخت زیورآلات و شرکت در نمایشگاه‌ها و دوره‌های گوناگون پرداختم تا آنجا اکنون در هرکدام از این رشته‌ها برای گفتن دارم.

وی با اشاره به اینکه با ارائه ایده خود توانسته علاوه بر ایجاد کسب‌وکار و اشتغال در رویداد استارتاپی جهاد دانشگاهی هرمزگان مقام اول را کسب کند، افزود: به‌راستی خداوند در خلقت هر موجودى، آنچه را که لازمه حرکت او به‌سوی کمال وجودی‌اش ‌باشد، قرار داده و هر موجودی به‌طور ذاتی اقتضای حرکت این مسیر تعیین‌شده را طی می‌کنند و به کمال وجودی خاص خود، در صورت وجود شرایط نائل می‌آید.

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان تصریح کرد: من اکنون به‌عنوان ایده پرداز، کارآفرین و پیشران در طرح ملی مشاغل خانگی شرکت کرده‌ام و موفقیت خود را مرهون الگوگیری از اخلاق پسندیده پیامبر گرامی اسلام(ص) می‌دانم. من از 10 سالگی هنر رودوزی و آشپزی و مدیریت خانه و از همه مهم‌تر قدردانی از اطرافیانم را از مادرم فراگرفتم.

خوشبخت ادامه داد: خداوند را برای داشتن یک شریک زندگی خوب شاکرم. همسرم پس از ازدواج باعث گسترش کسب‌وکارم شد و یکی از اصلی‌ترین مشوق‌هایم برای ادامه فعالیت‌هایم بود تا آنجا که با تشویق و پشتوانه او نمایشگاه‌های فصلی را در سطح استان برگزار کردم و اکنون مدت 2 سال است راهبر شغلی کمیته امداد امام خمینی(ره) در یک روستا هستم و امروز 35 نفر عضو صندوق خرد زنان روستا هستند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین هدف تشکیل صندوق‌های اعتبارات خرد، توانمندسازی جامعه محلی از طریق ایجاد بستری مناسب برای مشارکت جمعی زنان در قالب گروه‌های اعتبار- پس‌انداز، ارتقاء مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی و تجهیز پس‌انداز خانوارهای روستایی در جهت تأمین مالی فعالیت‌های درآمدزا است.

پیشران طرح توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد: اکنون کشور در جنگ اقتصادی قرار دارد که بدتر از جنگ نظامی است و برای پیروزی در این جنگ باید همه وارد میدان شویم. هر کس به سهم خود باید برای جامعه و دفاع از مرز و بومش مفید باشد. یکی از مهم‌ترین افتخارات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران، هویت‌بخشی به زنان است تا آنجا که بانوان توانسته‌اند با اتکابه‌نفس و توانمندی‌های خود در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... بدرخشند.

خوشبخت بیان کرد: ما به عنوان انسان دارای اراده و اختیار هستیم و می‌توانیم در مسیری حرکت کنیم که به کمال خاص و موفقیت دست ‌یابیم یا در مسیری مخالف آن سیر کنیم. مسئولین باید برای حفظ کرامت انسانی و حفظ جایگاه زنان، پای‌کار آمده و حمایت بیشتری از بانوان داشته باشند. در این جنگ اقتصادی می‌توانیم با همدلی، اطاعت از منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و برنامه‌ریزی مسئولین و همراهی مردم، همچون 8 سال دفاع مقدس پیروز شویم.

وی در پایان یادآور شد: استمرار طرح ملی مشاغل خانگی می‌تواند با برطرف کردن نقاط ضعف و موانع خود، منجر به افزایش تولید و میزان اشتغال‌زایی در استان هرمزگان و کشور شود. امروزه بیشتر فعالیت تولید صنایع‌دستی در منازل مردم انجام می‌شود و اگر بتوانیم هر منزل را به یک کارگاه تبدیل کنیم، علاوه بر افزایش آمار اشتغال به اقتصاد و معیشت تولیدکنندگان کمک شایانی خواهد شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
الناز شیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۶ - ۲۳:۱۳
0
0
خیلی جالب بود
captcha