دفاع از مکتب اهل بیت(ع) همراه با برنامه‌های مطالعاتی باشد
کد خبر: 4010735
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

دفاع از مکتب اهل بیت(ع) همراه با برنامه‌های مطالعاتی باشد

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) با بیان اینکه باید با مکتب اهل بیت(ع) به‌درستی آشنا شویم، گفت: لازم است با استدلال کار کنیم و برنامه مطالعاتی داشته باشیم تا در این زمینه قوی و موفق عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) به گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) عصر پنج‌شنبه، 13 آبان در مراسم دوره تربیت مربی بین‌الملل ویژه طلاب و فعالان حوزه بین‌الملل سراسر کشور که در این حرم مطهر برگزار شد، گفت: به عنوان مبلغان مکتب اهل بیت(ع) باید با تمام وجود و نه فقط از طریق مطالعه فقه و اصول، با مکتب ائمه اطهار آشنا شویم.

وی با بیان اینکه برای بیان استدلال و پاسخ به شبهات لازم است با اصول اعتقادی و جهان‌بینی اهل بیت(ع) به دقت و به صورت موشکافانه مسلط باشیم و از آن بهره ببریم، افزود: باید با روش فقه، به ویژه فقه مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) و تفسیر قرآن با این مکتب آشنا باشیم.

کلانتری اظهار کرد: روحانیون در معابد هند، دهلی نو و چین با شکل خاص در حال کار کردن هستند، در اروپا هم روحانیون با حضور در مکان‌های عمومی، مسائل خود را منتقل می‌کنند و در دنیا این کار به شدت رواج دارد. ما می‌خواهیم از مکتبی دفاع کنیم که در دنیا به این صورت، با این مشخصات و پشتیبانی علمی و قرآنی به هیچ وجه وجود ندارد و می‌خواهیم این را بگوییم که هستی بر محور ولایت و امامت می‌چرخد.

تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) تصریح کرد: باید با استدلالِ تمام کار کنیم و با تمام وجود معتقد باشیم و ده‌ها برنامه مطالعاتی داشته باشیم و تجزیه و تحلیل کنیم تا در این زمینه قوی و موفق شویم.

وی با بیان اینکه وقتی مکتب ناب را به درستی معرفی کنیم، افراد با دل و جان می‌پذیرند البته در صورتی که خود مسلط باشیم و در اینجا نقش روحانیون بارزتر می‌شود، گفت: ما منادی انقلاب اسلامی هستیم و حقیقتا انقلاب در دنیا مظلوم است. هیچ انقلابی در دنیا نیست که این چنین مبتنی بر آرمان‌های اصیل بشری باشد، این آرمان‌ها همه جا طرفدار دارد، چرا که مربوط به فطرت بشری است.

کلانتری با تصریح اینکه بزرگ‌ترین انقلاب مردمی جهان در ایران شکل گرفته و مردم هزینه جدی برای این انقلاب پرداخت کرده‌اند، گفت: متأسفانه انقلاب به کشور و دنیا به خوبی معرفی نشده و حتی بعضی مبلغان، خود، این انقلاب را به خوبی نمی‌شناسند.

انتهای پیام
captcha