هویت پیکر مطهر ۴ شهید در مازندران شناسایی شد
کد خبر: 4010680
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶

هویت پیکر مطهر ۴ شهید در مازندران شناسایی شد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از شناسایی هویت پیکر مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس خبر داد.

سردار عبدالله ملکی مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، سردار عبدالله ملکی، مدیر کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس مازندران، امروز 13 آبان ماه در جمع خبرنگاران از شناسایی هویت پیکر مطهر ۴ شهید گمنام دفاع مقدس از طریق DNA خبر داد و اظهار کرد: طی اعلام مرکز تحقیقات ژنتیک نور، هویت پیکر ۴ شهید گمنام تدفین شده در شهر‌های قائمشهر، بابل، کردکوی و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه شهید تدفین شده در حوزه علمیه شهرستان قائمشهر ۱۸ ساله و از شهدای استان اصفهان است، ادامه داد: این شهید در عملیات رمضان منطقه شرق بصره به شهادت رسید و در ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ در این مکان خاکسپاری شده است.

سردار ملکی تصریح کرد: همچنین هویت پیکر مطهر شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد بابل شناسایی شد و متعلق به شهید «محمدحسن درویش پسند» اهل شهرستان بهبهان است.

وی اضافه کرد: پیکر مطهر این شهید که در عملیات خیبر منطقه عملیاتی هورالعظیم به شهادت رسید در سال ۹۲ در این دانشگاه خاکسپاری شده است.

این مسئول از شناسایی پیکر مطهر دو شهید مازندرانی خبر داد و افزود: پیکر یکی از شهدا که بسیجی و اهل سوادکوه است، همراه دو شهید گمنام دیگر، ۲۹ آذر ۹۱ در سه راهی پارک کردکوی تدفین شده است.

وی اضافه کرد: مشخصات این شهید و شهید تدفین شده در حوزه علمیه قائمشهر، پس از اطلاع رسانی به خانواده، به اطلاع عموم مردم نیز خواهد رسید.

ملکی تصریح کرد: پیکر مطهر شهید «جمال محمدشاهی» از شهدای بخش رینه آمل که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران تدفین شده بود نیز شناسایی شد و روز گذشته خانواده این شهید در مراسمی بر مزار شهیدشان حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: شهید جمال محمدشاهی چهارمین شهید شناسایی شده از ۹ شهید آرمیده در باغ موزه دفاع مقدس تهران است.

انتهای پیام
captcha