جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر فرهنگ مقاومت در برابر ظلم مستکبران ایستاده است
کد خبر: 4010665
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵

جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر فرهنگ مقاومت در برابر ظلم مستکبران ایستاده است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: هویت انقلاب اسلامی استکبارستیز است و جمهوری اسلامی ایران در ۴۳ سال گذشته با تکیه بر آرمان‌ها و فرهنگ مقاومت در برابر ظلم بدخواهان و مستکبران ایستاده است.

سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز ۱۳ آبان‌ماه در مراسم محوری بزرگداشت ۱۳ آبان در میدان قدس شهر بیرجند افزود: جمهوری اسلامی ایران ۶۰ هزار شهید و جانباز در دوران انقلاب و ۲۲۰ هزار شهید در دفاع مقدس هدیه کرد تا هویت مقابله با استکبار حفظ شود.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم درباره دشمنان صدر اسلام گفت: امروز استکبار جهانی همان صهیونیسم و آمریکای جنایتکار است که عملکرد آنها از سال ۱۳۳۲ تا امروز گواهی می‌دهد.
فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: استکبار خوی تجاوزگری، نفوذ ‌و ‌سلطه دارد و حقی ندارد ولی می‌خواهد به زور جلوی رشد و ترقی مستضعفان جهان را بگیرد و ملت‌های جهان سوم را عقب نگه دارد.
قاسمی با بیان اینکه هیچگاه بین ظلم و حق وحدتی نخواهد بود تصریح کرد: دشمنان دروغ می‌گویند و منافقان کسانی هستند که می‌گویند می‌شود با کدخدا زندگی کرد و باید تسلیم آنها باشیم اما قانون اساسی ما و آرمان‌های شهدا این مجوز را به کسی نمی‌دهد.
وی داشتن آرمان را از مهمترین راهبردهای استکبارستیزی عنوان کرد و گفت: آرمان بلند و ‌قوی یعنی اسلام ناب که این آرمان دشمنانی دارد و آرمان بلند رهبری بزرگ و ملتی بزرگ می‌خواهد مثل ملت ایران و البته دشمن بزرگ مثل آمریکا دارد که از هیچ جنایتی در این مدت فروگذار نکردند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: در کجای دنیا سراغ دارید ملتی که ۴۳ سال با رهبری بصیر و شجاع خود در مقابل استکبار جهانی بایستد و رهبر بزرگ ایران اسلامی و ‌مردم بزرگ ولایتمدار و شهیدپرور ایران با تکیه بر آرمان‌های شهدا در مقابل بزرگترین دشمن دنیا ایستادند.
وی با بیان اینکه مردم ایران در مقابل جبهه سوسیالیسم ایستاده است گفت: استکبار جهانی در این سال‌ها بیش از ۱۰۰ کودتا را در دنیا مدیریت و نیمه قرن دوم بیش از ۱۰۰ کشور را مستعمره کرد، در ایران اسلامی هم اهداف بزرگی داشت که نتوانست به آنها برسد به همین دلیل عصبانی هستند.
قاسمی اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در مقابل مستکبران بایستیم که به قرآن و امامت تکیه داشته باشیم زیرا خداوند در قرآن کریم می‌فرماید "به ظالم تکیه نکنید که به شما ظلم می‌شود و تا مظلوم به ظالم تکیه نکند ظالم رشد نمی‌کند".
وی اصل مقاومت را از مهمترین مبانی استکبارستیزی برشمرد و گفت: ما تا آخر ایستاده‌ایم و تا روزی که در این دنیا ظلم و ستم هست، مبارزه خواهیم کرد و خواهیم ایستاد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی حمایت از رهبری را از دیگر مبناهای استکبارستیزی دانست و گفت: حمایت از رهبری شایسته می‌تواند مبنای استکبارستیزی باشد و در این سال‌ها با راهنمایی‌های داهیانه امامین انقلاب شاهد رشد و شکوفایی انقلاب و نظام اسلامی در عرصه ملی و بین‌المللی هستیم.
وی با بیان اینکه استکبارستیزی تکلیف است افزود: با گذری به تاریخ در می‌یابیم که همه پیامبران و ائمه اطهار، طاغوت‌ستیز و استکبارستیز بودند.
سردار قاسمی گفت: غارت کردن منابع کشورهای اسلامی در این سال‌ها از مهمترین راهبردهای دشمن بوده و پایگاه‌های آمریکا در منطقه سر چاه‌های نفت و جایی است که لوله انرژی انتقال پیدا می‌کند لذا از مهمترین دلایل خارج نشدن آمریکا از منطقه و خاورمیانه، منابع انرژی است.
وی دلیل اصلی حضور آمریکا در منطقه را حفظ اسراییل، گسترش سکولاریسم و فرهنگ آمریکایی عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری ۳۰ سال است که در ارتباط با خطر جنگ رسانه‌ای و ورود سکولاریسم در نهادهای انقلابی فریاد می‌زند.
سردار قاسمی تصریح کرد: بحث‌های مختلف برجام، اف ای تی اف، ساماندهی گروه‌های جنایتکار مثل داعش و القاعده، راه‌اندازی کودتاهای مختلف و حمایت از شاه، اجرای اقدامات سیاسی و فرهنگی، گسترش بهائیت صهیونیستی، تشکیل ساواک، لانه جاسوسی، حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب و حمله به ایران و زمینگیر شدن در صحرای طبس از مهمترین جنایات استکبار جهانی نسبت به جمهوری اسلامی ایران بوده است.
وی حمایت از صدام، تحریم، بلوکه‌کردن دارایی‌ها، تبدیل سفارتخانه به جاسوس‌خانه، دادن سلاح شیمیایی به صدام، سقوط هواپیمای مسافربری، جنگ رسانه‌ای، اعلام تهدیدها، تهدید مستمر ایران به حمله نظامی، حمایت از آشوبگران‌ در داخل کشور، ترور دانشمندان هسته‌ای و سردار سلیمانی را از دیگر جنایات آمریکا نام برد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی افزود: رییس جمهوری فعلی آمریکا نمایندگی خاصی را برای بررسی مسایل ایران با انتصاب طراح اصلی تحریم‌ها راه‌اندازی کرد و برخی افراد در داخل کشور دعا کردند تا بایدن رییس جمهور شود و از دست ترامپ رهایی یابند اما امروز سیاست‌های بایدن را هم می‌بینند.

وی مانع‌تراشی در اموال جمهوری اسلامی ایران، حمایت از رژیم صهیونستی، برنامه‌ریزی برجام پلاس که یک برنامه بزرگ استکباری است و همه بخش‌های ایران را در دستور کار دارد از فعالیت‌های آمریکا ذکر کرد و گفت: امام راحل فرمودند "ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم، آمریکا دشمن اصلی ما است و هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" که گفته این فقیه ۴۳ سال است ثابت شده و ۳۵ سال است مقام معظم رهبری سه هزار و ۵۰۰ بار گفتند "به آمریکا اعتماد نکنیم" اما عده‌ای حرف رهبری را نفهمیدند.
قاسمی اظهار کرد: آمریکا رو به افول است و امروز نیروهای ارتش و سپاه در آبهای آزاد نه تنها انتقال انرژی را تسهیل کردند بلکه برای همه دنیا امنیت ایجاد کردند و ما آمریکا را از نظر نظامی ضعیف نمی‌بینیم بلکه ما قوی هستیم.
وی به اصول مهم ملت و رهبری اشاره کرد و افزود: کشور بدون رهبر حیات ندارد بنابراین رهبر آگاه و بصیر، مردمی می‌خواهد که پای نظام بایستند و باید بصیرت داشته باشند در غیر این صورت کربلا، ماجرای امام علی (ع) در مسجد کوفه و زمان امام حسن (ع) دوباره اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام
captcha