تولید محتوای مجازی نیازمند جهش سریع و انقلابی است
کد خبر: 4010345
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳

تولید محتوای مجازی نیازمند جهش سریع و انقلابی است

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزاری سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج بر مبنای مشکلات استان برنامه‌ریزی شده است، گفت : در حوزه تولید محتوای فضای مجازی باید جهش سریع و انقلابی رخ دهد و اقتصاد دیجیتال باید به‌عنوان یکی از عرصه‌های اصلی توسعه استان مورد توجه قرار گیرد.

سجاد رضایی، مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سجاد رضایی، مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی، امروز، ۱۲ آبان‌ماه در آیین افتتاحیه سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: اولین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج به‌صورت کشوری در سال ۱۳۹۷ برگزار شد، اما دومین رویداد به‌صورت استانی بود و بعد از آن هم به‌دلیل شیوع بیماری کرونا، در برگزاری این رویداد وقفه ایجاد شد.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه امسال سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حال برگزاری است، گفت: یکی از مشخصات خوب سومین رویداد این است که بر اساس مشکلات استانی برنامه‌ریزی شده است.

رضایی ادامه داد: امسال موضوع‌ها و نیازهای استانی را احصا کردیم و تیم‌ها براساس این مشکلات باید اپلیکیشن، انیمیشن و بازی موبایلی تولید کنند.

وی با بیان اینکه تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری رویدادی هماهنگ، بزرگ و متمرکز در سطح کشور فراهم شده تا نخبگان هم رقابت خوبی داشته باشند، افزود: در پایان این رویداد از تیم‌های برتر و منتخب تقدیر و برای ادامه رقابت به رویدادهای کشوری اعزام خواهند شد.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی یادآور شد: تیم نرم‌افزاری خراسان‌جنوبی در دومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج رتبه دوم را کسب کرد که نشان‌دهنده ظرفیت بالا و استعداد جوانان استان است.

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای نیروی انسانی در استان، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال باید به‌عنوان یکی از عرصه‌های اصلی توسعه استان مورد توجه قرار گیرد که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی و این رویدادها، زمینه آماده می‌شود تا این عرصه فعال به روی خراسان‌جنوبی گشوده شود.

وی بیان کرد: موضوع سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در حوزه اقتصادی، معرفی ظرفیت‌های عظیم کشاورزی با تأکید بر محصولات استراتژیک کشاورزی، ظرفیت‌های معدنی و صنعتی خراسان‌جنوبی است.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی یکی دیگر از موضوعات این رویداد را مباحث فرهنگی و اجتماعی دانست و گفت: در خراسان‌جنوبی یکی از مشکلات جدی بحث طلاق و فرزندآوری است به همین دلیل موضوع تحکیم بنیان خانواده، افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق نیز یکی از موضوعات این رویداد دیجیتال برای ترغیب مردم برای فرزندآوری انتخاب شده است.

رضایی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب به تولید محتوای مناسب در فضای مجازی تأکید دارند، افزود: تولید محتوا در این فضا بر زیرساخت مقدم است. لذا، ابتدا باید در سطح خانواده‌ها برای استفاده از محتوای ارزشی ایرانی و انقلابی فرهنگ‌سازی شود و بعد زیرساخت‌ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: اتصال روستاها به شبکه اینترنت اقدام خوبی است، اما باید همراه با پیوست فرهنگی باشد، اما متأسفانه این موضوع یکی از نقاط ضعفی است که در مدیریت فضای مجازی رخ داده و خلأ بسیار بزرگی هم ایجاد کرده است.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی با بیان اینکه جوانان انقلابی و بسیجی و نهادها باید برای تولید محتوای مناسب در فضای مجازی ورود پیدا کنند و بحث سواد رسانه و فرهنگ‌سازی عمومی برای استفاده درست از اینترنت پیگیری شود، بیان کرد: در حوزه تولید محتوای فضای مجازی باید جهش سریع و انقلابی رخ دهد و سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی شده است.

یادآور می‌شود، این رویداد بزرگ با حضور ۵۰ نفر در قالب هشت تیم شرکت‌کننده به همت سازمان فضای مجازی بسیج از ۱۲ تا ۱۴ آبان‌ماه جاری به‌صورت متمرکز زمانی در تمام کشور با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha