راه‌اندازی مراکز سیار واکسیناسیون کرونا در سمنان
کد خبر: 4010269
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱

راه‌اندازی مراکز سیار واکسیناسیون کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر لزوم تسریع در واکسیناسیون افراد باقیمانده در سمنان تأکید کرد: در همین راستا مراکز سیار با هدف تسریع و تسهیل در واکسیناسیون شهروندان در استان راه‌اندازی شده است.

ایجاد تیم‌های سیار واکسیناسیون در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، امروز، 12 آبان در جمع خبرنگاران گفت: مجموع بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای همه‌گیری تاکنون در مجموعه شهرستان‌های شش‌گانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان از مرز 47 هزار و 262 نفر گذشته است.

وی در خصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اظهار کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴7هزار و 262 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 10 بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند یادآور شد: به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۰ هزار و 278 نفر رسیده است.

دبیر ستاد استانی مقابله با کروناویروس اظهار کرد: علاوه بر این در همین مدت ۳۶ هزار و 984 بیمار نیز به صورت سرپایی در استان شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به تلاش مدافعان سلامت در کمتر از دو سال گذشته یادآور شد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه به ۹ هزار و 153 نفر رسید.

دانایی با تأکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون افراد باقیمانده متذکر شد: تیم این دانشگاه در مراکز سراسر مناطق تحت پوشش آماده خدمات‌دهی به هم استانی‌هاست که بر این اساس تیم‌های سیاری نیز با هدف تسریع و تسهیل در واکسیناسیون شهروندان در استان ایجاد شده است.

به گفته وی خوشبختانه میزان واکسیناسیون کووید19 در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان برای دُز اول از مرز 85 درصد و در دُز دوم نیز از مرز 58 درصد عبور کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خواستار مراجعه هرچه سریعتر تمام کسانی که تاکنون اقدام به تزریق واکسن نکردند شد.

انتهای پیام
captcha