برگزاری هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل
کد خبر: 4010004
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷

برگزاری هشتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، گفت: هشتمین جشنواره جهادگران علم وفناوری در سالن ولایت برگزار می شود و طرح‌های برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

 جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیلفاضل احدی، مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، درگفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: هم‌زمان با هفته بسیج هشتمین جشنواره جهادگران علم وفناوری در سالن ولایت استان اردبیل برگزار می شود و طرح‌های برگزیده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

احدی با بیان اینکه هر سال جشنواره جهادگران علم و فناوری با حضور مبتکرین، مخترعین و نخبگان برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره هر سال به همراه نمایشگاهی از طرح‌های مخترعین و مبتکرین سراسر استان در اردبیل برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۱ قشر علمی مانند بسیج طلاب، بسیج مهندسان، بسیج کشاورزی، بسیج اساتید و دانشجویان و بسیج فرهنگیان در سپاه فعالیت علمی دارند که در این جشنواره برگزیدگان هر قشر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) گفت: بسیج علمی تفاهم نامه‌های مختلفی را با مراکز علمی، آموزشی و فنی که بتوان از توان و ظرفیت این مراکز با بسیج علمی برای استفاده مطلوب تر منعقد کرده است.

احدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ بسیج علمی، پژوهشی به دنبال رفع موانع و پشتیبانی از مخترعین، مبتکرین می‌باشد.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) یادآور شد: شبکه گسترده مدیریتی بسیج علمی درکلیه نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت دارد که هدف آن به دنبال بروز کردن برنامه‌های علمی بسیج در رده‌های مقاومت است.

وی گفتمان سازی، راه اندازی گروه‌های مجازی در کل استان را از دیگر اهداف بسیج علمی دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های عظیم بسیج برای حمایت از طرح‌های مبتکرین و مخترعین بسیجی در سطح نواحی و تعامل و هم افزایی بیشتر و بهتر از اهداف بسیج علمی می‌باشد.

احدی اهداف برگزاری جشنواره را برشمرد و افزود: لزوم توجه به جامعه نخبگان از سوی مسئولان، ایجاد انگیزه‌های مضاعف برای ارائه هر چه بیشتر کارهای علمی و شناسایی دیگر نخبگان استان و معرفی آنان به دستگاه‌هایی که به دانش آنان نیازمند هستند از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه حضرت عباس(ع) گفت: با مشکلاتی که در استان با آن به‌نوعی مواجه هستیم سعی کرده‌ایم با دعوت از نخبگان و چهره‌های علمی برتر به تجزیه و تحلیل معضلات پرداخته تا راهکارهای علمی برای عبور از آن‌ها ارائه شود.

گفتنی است؛ این جشنواره در تاریخ ۳۰ آبان‌ماه سال‌جاری در سالن ولایت اردبیل برگزار می شود و اهدای گواهی حضور در جشنواره برای تمام آثار ارسالی داوری شده، حمایت‌های مادی ومعنوی از ایده‌های برتر جهت تولید محصول آزمایشگاهی، معرفی طرح‌ها و محصولات فناورانه به ارگان‌ها، نهادها وسرمایه‌گذاران، امکان استفاده از مراکز رشد بسیج جهت ساخت یا تکمیل محصول فناورانه از امتیازات شرکت در این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha