دوره آموزشی «فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید» برگزار می‌شود
کد خبر: 4009202
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
به همت مسعود اکبری؛

دوره آموزشی «فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید» برگزار می‌شود

به همت مسعود اکبری، دارنده مدرک درجه یک حفظ کل قرآن دوره آموزشی «فضای مجازی؛ فرصت یا تهدید» برگزار می‌شود.

فضای مجازی فرصت یا تهدید

مسعود اکبری، دارنده مدرک درجه یک حفظ کل قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از اجرای طرح «فضای مجازی، فرصت یا تهدید» خبر داد و افزود: پیرو دغدغه‌هایی که برای خانواده‌ها ایجاد شده بود اقدام به اجرای این طرح کرده‌ام و پس از تحقیقات بسیار متوجه شدم خانواده‌ها با دو مشکل فرهنگی و اقتصاد دست به گریبان هستند و مهم‌ترین مشکل و چالش فرهنگی، فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه هدف از انجام این طرح آموزش سواد رسانه‌ای نیست، اظهار کرد: فضای مجازی ناخودآگاه بر مغز انسان اثرگذارده و تصمیم‌گیری‌ها را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. از این رو آموزش‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که بهترین تصمیم‌ها اخذ شود. دوره یاد شده روزهای شنبه هر هفته از ساعت 20 تا 20:25 دقیقه از طریق لایو اینستاگرام برگزار می‌شود.

اکبری با تأکید بر اینکه برخورد واقع‌بینانه با فضای مجازی بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: منکر شدن این فضا، برخورد منفعلانه و قهرآمیز داروی فضای مجازی نیست، فقط با آموزش صحیح باید اخلاق‌مدارانه، آگاهانه و عاقلانه در این مسیر و فضا حرکت کرد.فضای مجازی فرصت فوق‌العاده‌ای برای دست‌یابی به موفقیت‌ها است، گرچه این فضا دارای معایبی نیز هست که باید بازگو شود.

وی بیان کرد: هویت و الگوسازی در فضای مجازی مهم است، افراد تأثیرگذار مؤمن و دلسوز باید به صورت جدی در این فضا وارد شده و خود را عقب نکشند. چراکه اگر الگوسازی از طریق این افراد ایجاد نشود، ورود الگوهای ضدارزشی در فضای مجازی را خواهیم داشت که بسیار آسیب زننده است.

اکبری از اجرای دو طرح دیگر «تلاش و تعادل» و «آموزش علم مفردات قرآنی» در فضای مجازی و حضوری خبر داد و گفت: بررسی و شرح آیات، روایات، کلام بزرگان، ابیات و مباحث روانشناسی مربوط به تلاش و کار، نشاط، استقامت، اراده، حرکت، امید و رهایی از تنبلی و اهمال‌کاری از جمله مواردی است که در دوره تلاش و تعادل به آن پرداخته می‌شود. این دو دوره به ترتیب در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 16 تا 18 در فرهنگسرای آینه و اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha