ملت ایران باطل‌کننده سحر و جادوی دشمنان است
کد خبر: 4008750
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۵
سرلشگر سلامی:

ملت ایران باطل‌کننده سحر و جادوی دشمنان است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز همه‌ تمرکزها روی ملت ایران است و همه شاهد صلابت، استقامت، شادابی و نشاط در چهره مردم ایران هستند و اگر دنیا می‌دید که مردم ایران افسره شده، فشار را بیشتر می‌کرد اما ملت ما باطل‌کننده تمامی سحر و جادوی دشمنان است.

ملت ایران باطل کننده سحر و جادوی دشمنان است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شامگاه، ششم آبان‌ماه، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده سپاه عاشورا، اسلام و ملت ایران را عناصر قدرت در اختیار رهبر انقلاب برشمرد و تاکید کرد: به سختی می‌توان توصیف کرد که چه فرازها و واقعه‌های هولناکی را پشت سر گذاشتیم و دشمنانی که از حیث قدرت ظاهری و مادی در طول تاریخ بی‌نظیر بوده و صاحب زور و تزویر شده بودند، شکست داده‌ایم؛ هیچ تحلیل دیگری وجود ندارد جز اینکه ملت با ضمیمه کردن نصرت الهی و جهاد فی سبیل‌الله در مقابل قدرت‌های صف کشیده که رؤیای شکستن انقلاب را داشتند، ایستادند.

وی اضافه کرد: دشمن تمام شئون ملت را به جنگ تبدیل کرده و تمامی عرصه‌های اقتصادی را بسته بود تا حتی برای دارو و غذا نیز پولی به ما نرسد و با طراحی فشار سیاسی سنگین می‎خواست تارهای عنکبوتی پیچیده‌ای را در جغرافیای سیاسی جهان به دور ما بتند و عملیات روانی سنگینی را علیه ملت آغاز کرده بود تا اعتماد مردم ‌را نسبت به انقلاب سلب کند.

سلامی، با بیان اینکه دشمن قصد داشت رهبر انقلاب را به‌عنوان نقطه‌ مرکزی تقابل قراردهد، افزود: دشمن می‌دانست و درک کرده بود که رهبر انقلاب منشأ قدرت هستند و نفوذ کلام ایشان تسخیرکننده‌ قلب جوامع و سرزمین‌ها است.

فرمانده کل سپاه، ادامه داد: دشمن در عرصه‌ تهاجم فرهنگی تمام قدرت را به کار گرفته بود تا جوانان را از نماز، حجاب، اسلام، عفت، عزت، تاریخ مفاخر و شکوه دور کند و با طراحی نقشه‌ای خطرناک تصمیم گرفته بود نفوذ انقلاب را در اسلام محو کند اما نمی‌دانست این نفوذ تنها نفوذ فیزیکی نیست بلکه نفوذی اعتقادی است و آن پیشانی‌بندی که بر جبین جوان لبنانی بسته شده بود، در اثر پیوند اعتقادی آن جوان با انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: ایرانی ها به‌جز موارد انگشت‌شمار، در جایی حضور ندارند، اما ارزش‌های انقلاب در همه جا ریشه دارد و این شجره‌ مبارک در عمق احساس مردم ریشه دوانده است و لذا دشمن از تاکتیک ارعاب استفاده و گاهی آنچنان وانمود می‌کرد که گویا ما در آستانه‌ وقوع یک جنگ هستیم و با این روش می‌خواست مردم را بهراساند و اضطراب ایجاد کند.

سرلشگر سلامی، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تمام انرژی دشمن در این نبرد تخلیه شد، اظهار کرد: با تخلیه‌شدن انرژی، دشمن از پناهگاه‌های خود خارج و همه جا را به میدان جنگ تبدیل کرد و جنگ را به سوریه، عراق، یمن، لبنان و ... کشاند و اینکه یک رهبر قدرتی بسازد که اجازه‌ حرکت به دشمن داده نشود و کشور با عبور از تحریم مرزهای پیشرفت را درنوردد، جز با نصرت الهی بر قلوب مجاهدان، ممکن نمی‌شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نزول سکینه و آرامش بر قلوب مؤمنین را وعده ای الهی عنوان کرد و گفت: این آرامش و ایمان، صبر را به وجود می‌آورد و صبر نیز شکوه و عزت می‌آفریند که این تنها هنر مردان خداوند است که از درون سختی‌ها آرامش به‌دست آورده و دشمن را به تدریج ضعیف کرده و حرارتش را به سردی بگراید.

وی به نقش رسانه‌ها و ارتباطات در دنیای فعلی تاکید کرد و گفت: با وجود رسانه‌ها امروز دیگر امکان پوشش ضعف وجود ندارد و هیچ خبری مکتوم نمی‌ماند و امروز همه‌ دوربین‌ها و تمرکزها روی ملت ایران است و همه شاهد صلابت، استقامت، شادابی و نشاط در چهره مردم ایران هستند و اگر دنیا می‌دید که مردم ایران افسره شده، فشار را بیشتر می‌کرد اما ملت ما باطل کننده تمامی سحر و جادوی دشمنان است.

وی اضافه کرد: دشمن در حال فرار است و نمی‌تواند هزینه را به منفعت تبدیل کند و در حالی‌که نه در تحریم است و نه فشار، حتی نمی‌تواند مسائل داخی خود را حل کند و به برکت اتصال مردم با امام تحت تعالیم عالی اسلام، در مقابل انقلاب ناتوان مانده است.

سلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاریخ ۴۰ ساله‌ انقلاب را گواه قرار داد و خاطرنشان کرد: دردهای ما با اسلام درمان شده است، حتی ویروس منحوس کرونا نیز به وسیله‌ اسلام مدیریت شد، وقتی‌که ایثار و فداکاری به یک فرهنگ تبدیل شود، طرح شهید سلیمانی هم موفق خواهد شد لذا هرچه به اسلام روی بیاوریم، دردهای ما درمان خواهد شد بنابراین احکام اسلام شفا بخش است و به ما آرامش می‌دهد و دشمن می‌خواهد این مفاهیم را از ما بگیرد.

وی گفت: ما راه طی نشده‌ زیادی پیش رو داریم و مسیر ما ادامه دارد اما ما از پا نمی‌نشینیم و قرار نیست خسته شویم و اکنون در گردنه‌ آخر و به قله نزدیک هستیم که باید مسیر باقی‌مانده را با توکل و وحدت طی کنیم.

فرمانده کل سپاه اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی، غربی و حتی اردبیل و زنجان همواره به یک شخصیت بزرگ، مجاهد و شهید فی سبیل الله، فرمانده رشید، شخصیت جاودان، ستاره‌ درخشان در سپهر عالم اسلام یعنی شهید مهدی باکری افتخار می‌کند و نام مبارک این شهید همواره برای ملت ایران با عزت، اقتدار، امنیت و یک تاریخ سربلند همراه بوده است.

وی ادامه داد: تاریخ درخشان آذربایجان در دفاع مقدس نه تنها در گذشته باقی نمی‌ماند بلکه ارتفاع بلند این سرزمین را برای آینده رفعت می‌بخشد و سردار شهید مهدی باکری به همراه هزاران شهید این سرزمین با سخاوت و گذشت از پدران، مادران و همسرانشان از درون خانه به جبهه‌ جنگ هجرت کرده و این هجرت را مقدمه‌ جهاد قرار دادند«وَالَّذِینَ هَاجَرُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ ثُمَّ قُتِلُوا أَوْ مَاتُوا لَیَرْزُقَنَّهُمُ اللَّهُ رِزْقًا حَسَنًا».

سرلشگر سلامی، با بیان اینکه آذربایجان، سرزمین فداکاری است، گفت: عشق استثنائی مردم این دیار به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باعث شده است امام حسین(ع) در قلوب مردم این سرزمین جلوه درخشانی داشته باشد و حضرت ابالفضل العباس(ع) نیز نقطه‌ مرکزی عشق و محبت مردم آذربایجان است که غیرت، وفاداری به ولایت و فداکاری در راه اسلام و میهن و حضور تعیین کننده، پیشتازی و پیشگامی مردم آذربایجان در عرصه‌های مختلف انقلاب، الهام یافته از روح بلند حضرت ابالفضل(ع) است.

وی افزود: مردم آذربایجان در عین صبوری، نجابت، مهربانی و میهمان‌نوازی، مرزداران غیوری هستند که جغرافیا و موقعیت برجسته‌ این سرزمین در راس کشور می‌درخشد و هنر مردمان این دیار ناکام کردن دشمنان است و این‌چنین مردمی، شایسته و سزاوار خدمت هستند که فداکاری برای این مردم که یقینا ولی‌نعتمان ما هستند، لذت بخش است.

سلامی، در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امام خمینی(ره) با الهام از عاشورای سال ۶۱ هجری انقلاب را آغاز کرده و بر مستکبران عالم خروشید و کاخ‌های ستم را ویران کرد تا مجد و عظمت ازدست‌رفته‌ مسلمانان را بازیابی کند؛ امام در ابتدای اتقلاب با مقاومت مستکبران روبرو شد و جنگ تحمیلی هشت ساله‌ دشمنان، جبههی وسیعی در مقابل ایران باز کرد ولی امام خمینی(ره) با الهامات و نصرت الهی و بسیج مردم، آن واقعه‌ سنگین با مقیاس جهانی را خنثی کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: بعد از امام راحل، بیرق هدایت امت اسلام در مقابل پیچیده‌ترین توطئه‌ جهانی به دستان رهبر حکیم و تربیت یافته‌ مکتب اهل بیت با ضمیری روشن، قدرت تفکری خلّاقانه قرار گرفت.

وی با تقدیر از خدمات سردار عابدین خرّم، فرمانده سابق سپاه عاشورا گفت: فردی که ۴۳ سال لباس جهاد بر تن کرده و در میدان‌های سخت و پر خطر حاضر و همرزم شهیدان باکری، تجلایی، شفیع‌زاده، یاغچیان و ... بوده، باید هم خزینه‌ای از خاطرات و فداکاری‌ها باشد؛ چندماه اسارت در بلاد شام به دست تروریست‌های تکفیری کافی است که بگوییم سردار خرّم در راه حفظ حریم اهل بیت چه سختی‌هایی کشیده است چراکه اسارت در میان انسان‌های شقی و سست نشدن و ماندن در عهد و پیمان موضوع بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: در این مدت که در سپاه پاسداران خادم مردم ایران بودم، شاهد خدمات شایسته این برادر عزیز بودم که با سعه‌ صدر به انجام وظیفه می‌پرداخت؛ در واقع داشتن سعه‌صدر باید یکی از ویژگی‌های مسئولین باشد و فرماندهان ما همگی دارای این ویژگی هستند.

سلامی تاکید کرد: مسئولین باید در میان مردم و از جنس مردم باشند و وسعت شخصیتشان نیز به اندازه مردم باشد همه ما برای اینکه بتوانیم وسعت پیدا کنیم باید در دریای مردم ادغام شویم چراکه قطره در دریا به اندازه دریا است و همه‌ ما تنها در میان مردم می‌توانیم هویت بگیریم و فلسفه‌ وجودی ما فدا شدن در راه اهداف نظام و مردم است.

وی با بیان اینکه این دنیا فانی است، خطاب به پاسداران سپاه عاشورا گفت: به همه‌ برادران عزیزم در سپاه توصیه می‌کنم که از حرارت مهربانی مردم دور نشوند و آنچنان به مردم نزدیک شوید که گرمای مردم را حس کنید و دست مردم را ببوسید و بدانید که داشتن روحیه‌ جهادی مشکلات را حل می‌کند؛ ما باید به جنگ مشکلات برویم و همراه مردم باشیم و اکنون که سردار خرّم در سنگر و مسیر جدیدی برای خدمت به مردم آغاز کرده است، مطمئن هستم به فلسفه‌ فکری ما که همانا رسیدگی به حال مستضعفین است، عمل کرده و به فقیرترین نقاط این استان سرخواهد زد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به وحدت و همدلی مسئولین استان نیز گفت: در کمتر جایی می‌توانیم سرمایه‌ عظیمی مانند نماینده ولی فقیه در استان که در همه‌ صحنه ها حاضر است، پیدا کنیم و این وحدت عاملی اصلی گذر از بحران ها است .

وی همچنین در خصوص ویژگی های سردار عباسقلیزاده ، فرمانده جدید سپاه عاشورا نیز گفت: سردار عباسلیزاده نیز محبوب دلهای محبان انقلاب است و با سابقه‌ای درخشان، خوش اخلاقی، خوش قلبی، نورانیت ضمیر، موج رضایت این انتصاب در همه‌ چهره‌ها دیده می‌شود.

در پایان این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلی‌زاده به عنوان فرمانده جدید سپاه عاشورا معرفی و از خدمات سردار عابدین خرم قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha