ضرورت محتوا سازی مناسب در برنامه‌های قرآنی
کد خبر: 4008625
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲

ضرورت محتوا سازی مناسب در برنامه‌های قرآنی

مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ گفت: پس از سال‌ها فعالیت در حوزه قرآنی هنوز در خراسان‌جنوبی یک مجمع که سالانه و یا ماهانه به محتواسازی و یا اقتضاسازی برنامه‌ها برای مخاطبان بپردازد وجود ندارد که این یک ضعف محسوب می‌شود که باعث سکون فرآیندها شده است.

زهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ زهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه قرآن و عترت بلدالامین بیرجند‌ در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: در حوزه فضاهای آموزشی کشور از جمله دانشگاه‌ها و مدارس آن چنان که باید به مبحث قرآنی پراخته نشده و یا به صورت سطحی به آن پرداخته شده است زیرا تنها به دنبال عملکرد آمورشی قرآن هستیم و به محتوا فکر نمی‌کنیم.

این مربی قرآنی بیان کرد: محتواسازی براساس واقعیت‌ها همان امری است که سال‌هاست از آن فاصله گرفته‌ایم و اصلا به آن توجه نداریم؛ محتواهایی که مربوط به سال‌های گذشته است هنوز در بین کتب دیده می‌شود و شاید بازدهی لازم را نداشته باشد چراکه تفکر مخاطب ما تغییر کرده است.

هاونگی ادامه داد: نباید به دنبال عملکرد آماری باشیم؛ بلکه باید ببینیم در هر زمان چه محتوایی متناسب با مخاطب و شرایط مناسب است همان را دنبال کنیم؛ در صورتی که به تنها امری که فکر نمی‌کنیم همین است. مشکل این است که پس از سال‌ها فعالیت در این حوزه و حتی وجود نخبگان قرآنی در استان هنوز در خراسان‌جنوبی یک مجمع تفکری که سالانه و یا ماهانه به محتواسازی و یا اقتضاسازی برنامه‌ها برای مخاطبان متنوع بپردازد وجود ندارد؛ این یک ضعف بزرگ است که باعث سکون فرآیندها و روندها می‌شود.

این مربی قرآنی بیان کرد: اکنون چند وقتی است که هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در استان تشکیل شده که می‌تواند آغاز یک تفکر است برای محتواسازی درست و متناسب با مخاطب خاص این دوران که امیدواریم با قدرت و قاطعیت ادامه یابد و طی مسیر کند؛ البته که برای دیده شدن این تفکرها نیز نیاز به حمایت و پشتیبانی بعدی از طرح‌های ارائه شده است.

انتهای پیام
captcha