تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم مورد توجه قرار بگیرد
کد خبر: 4007990
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲

تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم مورد توجه قرار بگیرد

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی باید مورد توجه قرار بگیرد و این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود.

به گزارش ایکنا از قم، یونس عالی پور در جلسه هماهنگی مراسم‌های بزرگداشت روز قم و ایام معصومیه روز دوشنبه 3آبان ماه در تالار کرامت استانداری، اظهار کرد: ساختار شهرهای زیارتی به‌ویژه قم و مشهد با بقیه شهرها فرق دارد و ما باید این مهم را برای مسئولان ارشد بیان کنیم.

وی ادامه داد: دلیلی ندارد که چارت سازمانی شهرهایی مانند اراک و اصفهان با قم یکی باشد.

معاون استاندار قم افزود: تدوین دانش‌نامه و دایره‌المعارف قم به عنوان یک طرح کلان پژوهشی باید مورد توجه قرار بگیرد و این حرکت باید از طریق شورای فرهنگ عمومی و همچنین شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان دنبال شود و از ظرفیت‌ها و توانایی‌های حوزه‌های علمیه، دانشگاها و موسسه‌های آموزش عالی نیز استفاده شود.

وی با اشاره به تجربه برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی قم در استان‌ها و کشورهایی نظیر مالزی و لبنان تصریح کرد: این اقدام نتایج مطلوبی داشته، ما متولیان قم باید به سمتی حرکت کنیم که برگزاری هفته‌های قم در قالب برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و اقتصادی را به منظور معرفی آثار، مفاخر، بزرگان و ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی استان در دستور کار داشته باشیم.

عالی پور همچنین با اشاره به اینکه ایام معصومیه، قابلیت تبدیل شدن به مراسم جهانی را دارد، تصریح کرد کرد: رویکرد ما به ایام معصومیه مانند رویکردی که به دهه کرامت داریم، باید جهانی باشد، و ابعاد آن از سطح محلی و ملی فراتر برود.

انتهای پیام
captcha