بستری شدن ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان
کد خبر: 4007802
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰

بستری شدن ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان درباره آخرین آمار کرونا، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته و با بیماریابی فعال ۶ بیمار تست مثبت در مجموعه تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

بستری شدن 6 بیمار کرونای مثبت در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امروز، 3 آبان ماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته 6 بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان‌های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند، گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۴۶ هزار و ۷۴ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی قطعی در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شده‌اند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون به ۱۰ هزار و ۱۴۷ نفر از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند که در این راستا ۳۵ هزار و ۹۳۷ بیمار نیز در همین بازه زمانی و مکانی، به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه همچنان بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های دانشگاه بستری می‌شوند، متذکر شد: موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید ۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان به ۹ هزار و پنج نفر رسیده است.

دانایی بر اهمیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین استفاده از ماسک و دوری از تجمعات تاکید  کرد و گفت: بیش از ۸۳ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه حداقل یک دز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در آخرین رنگ‌بندی اعلام شده همزمان با صبح شنبه سمنان و دامغان همچنین گرمسار نارنجی و بقیه شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  یادآور شد: سمنان زرد هستند.

به گفته وی در شاهرود نیز وضعیت شکننده و روزانه هشت الی ۱۲ نفر روزانه تست مثبت و قطعی کرونایی بستری می‌شود. 

انتهای پیام
captcha