ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
کد خبر: 4005441
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
طی ۱۰ سال صورت گرفت؛

ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی خراسان رضوی

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن از ابتدای سال ۹۰ تاکنون توسط بهزیستی خراسان رضوی، شرکای اجتماعی، خیرین و مشارکت خانواده‌ها ساخته شده و تحویل مددجویان نیازمند شده است.

ساخت بیش از 12 هزار واحد مسكونی برای مددجویان بهزیستی خراسان رضویبه گزارش ایکنا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی، حمیده محدث، معاون مشاركت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی، بیان کرد: از سال 95 به بعد برای تسریع در ساخت مسكن مددجویی، تفاهم‌نامه‌هایی با نهادهای حاكمیتی، دستگاه‌های اجرایی و خیرین منعقد گردید و حاصل این تفاهم‌نامه‌ها ساخت و تحویل هزاران واحد مسكونی برای مددجویان بود كه محقق شد.

وی ادامه داد: در سال 99 در مجموع 1100 واحد مسكونی به جامعه هدف تحویل شده است، كه از این تعداد 106واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر شهری و همچنین 70واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر روستایی و 924 واحد به خانواده‌های عادی نیازمند در مجموعه مددجویان بهزیستی واگذار شده است.

معاون مشاركت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی بیان كرد: همچنین 4 هزار و 200 میلیون تومان ودیعه مسكن از محل صندوق امداد ولایت به خانواده‌هایی كه مستأجر بودند، پرداخت شد.

وی ادامه داد: در همین سال اطلاعات مربوط به 2492 خانوار و نیاز آنها به مبلغ 43 هزار میلیون تومان جهت دریافت ودیعه مسكن احصاء و به وزارت راه و شهرسازی اعلام شده است.

محدث بیان کرد: در سال 1400 بیش از 400 واحد مسكن به متقاضیان واگذار شده و سهمیه ایتام به میزان 110 واحد صد در صد جذب شده است.

معاون مشاركت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیردولتی بهزیستی خراسان رضوی ابراز كرد: تاكنون 17قطعه برای ساخت مسكن مددجویان فاقد مسكن و فاقد زمین از وزارت راه و شهرسازی زمین دریافت شده و تلاش برای دریافت 22 قطعه دیگر نیز ادامه دارد.

وی از تحویل 51 واحد به مددجویان سادات بهزیستی از مجموعه سادات آستان قدس رضوی در 6ماه گذشته یاد كرد و گفت: برای این واحدها در مجموع 5 هزار میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

محدث گفت: امسال 36 واحد به خانواده‌های دو معلوله و بیشتر نیز تحویل گردیده كه برای آنها بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده و خرید زمین برای 13 نفر از ایتام با هزینه‌ای حدود 300 میلیون‌تومان با مشاركت خیرین نیز از دیگر فعالیت‌های این معاونت در سال جاری بوده است.

انتهای پیام
captcha