جشنواره ملی «ترنم وحی» برگزیدگان خود را شناخت
کد خبر: 4004952
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹

جشنواره ملی «ترنم وحی» برگزیدگان خود را شناخت

برگزیدگان جشنواره ملی ترنم وحی در رشته‌های اذان، قرائت تقلیدی و قرائت تطبیقی مشخص شدند.

جشنواره ملی «ترنم وحی» برگزیدگان خود را شناختبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در مراسم اختتامیه جشنواره ملی «ترنم وحی» که امروز، ۲۲مهرماه در هتل مدینه‌الرضا(ع) مشهد برگزار شد، محمدامین کهن، محمدباقر محسنی و امیرعلی عطایی به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم این جشنواره ملی  در رشته‌های اذان، قرائت تقلیدی و تطبیقی معرفی شدند. همچنین علی اصغر علی‌پور و پوریا بلوکی نیز رتبه عالی در رشته‌های مربوطه را کسب کردند.

در بیانیه هیات داوران قرائت تطبیقی این جشنواره آمده است:
خداوند بزرگ را شاکر و سپاس‌گزاریم که علی‌رغم محدودیت‌های فراوان ناشی از عارضه کرونا، توفیق عنایت فرمود تا دومین جشنواره قرآنی «ترنم وحی» را در جوار مضجع شریف و سراسر نور امام رضا(ع) و در فضای آکنده از مهر، محبت و برکت، با حضور نوجوانان برومند قرآنی برگزار نماییم.

هیات داوران این دوره از مسابقات مرکب از اساتید و داوران مجرب قرآنی در رشته‌های اذان، قرائت تقلیدی و قرائت تطبیقی، بر اساس آیین‌نامه واحد و بر اساس فرم‌های استاندارد مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی و قضاوت قرار دادند و به عنوان تجربه‌ای موفق و الگویی مناسب مورد استفاده برگزارکنندگان مسابقات قرآنی قرار گرفته است.

ذکر این نکته را ضروری می‌دانیم که هدف اصلی از برگزاری این مسابقات، صرفا یک رقابت فنی و تخصصی یا حرفه‌ای در میان قاریان نوجوان نبوده و بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، ضرورت تداوم فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی مدنظر برگزارکنندگان مسابقات قرآنی ترنم وحی بوده است.

در بیانیه هیات داوران رشته اذان در این جشنواره نیز آمده است:
بدین‌وسیله از برگزاری شایسته دومین دوره مسابقات قرآنی «ترنم وحی» که در هتل مدینه‌الرضا(ع) برگزار شده است، کمال تشکر خود را از هیات اجرایی و خادمان قرآنی اعلام می‌داریم. این دوره از مسابقات که با حضور پرشور قاریان، موذنان و تالیان کلام وحی در سنین زیر ۱۸سال برگزار گردید، در سه قسمت مجزا اذان، قرائت تقلیدی و قرائت تطبیقی در محیطی بسیار معنوی و آرامش‌بخش اجرا شد که داوری این مسابقات توسط اساتید بین‌المللی اجرا شده و وجود چنین مسابقات سالمی، شور و نشاط قرآنی را در نسل جوان و نوجوان کشور برانگیخته و موجب رشد کیفی و کمی متسابقین گردیده است‌.

بر خود فرض می‌داریم که از زحمات استاد حمید شاکرنژاد، دبیر جشنواره قرآنی ترنم وحی و مدیر جشنواره، مهندس سروش عظیمی و کلیه دست‌اندرکاران این جشنواره تشکر نماییم.

همچنین در بیانیه هیات داوران تلاوت تقلیدی این جشنواره آمده است:
با تشکر از زحمات همه عزیزان و مجموعه همکاران جشنواره قرآنی و آرزوی توفیق الهی برای برگزاری دوره‌های بعدی، جهت بهبودی و کیفیت‌بخشی به جشنواره قرآنی نکات ذیل پیشنهاد می‌گردد:
ضمن اعلام ریز آئین‌نامه خدمت تمام شرکت‌کنندگان قبل از حضور در سالن مسابقات، ضمن راهنمایی‌های اجمالی توسط اساتید راهنما به صورت مجازی حدود نصف روز یا یک روز کامل، کارگاه آموزشی داوران برای شرکت‌کنندگان برگزار شود.

تلاوت در سه رشته برای برخی افراد کم‌سن‌تر قدری سنگین به نظر می‌رسد. می‌توان برنامه متنوع‌تر، مانند ترتیل قرآن کریم، اذان و تلاوت تقلیدی در این مسابقات برگزار شود.

قبل یا بعد از اجرای مسابقات، جلسات همفکری و کیفیت‌بخشی با اساتید و داوران در محل مسابقات برگزار شود.

انتهای پیام
captcha