۵ بیمار کرونایی در سمنان بستری شدند
کد خبر: 4003133
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
در ۲۴ ساعت گذشته؛

۵ بیمار کرونایی در سمنان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته فقط پنج بیمار کرونایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه بستری شدند، گفت: شاهد کاهش آمار بستری در زمینه بیماری کرونا هستیم.

۵ بیمار کرونایی در سمنان بستری شدند

به گزارش ایکنا از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، امروز 16 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان‌های تابعه این دانشگاه طی ۲۴ ساعت منتهی به صبح جمعه، گفت: در این بازه زمانی پنج بیمار کرونایی در شهرستان‌های تابعه دانشگاه بستری شدند.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۹ هزار و ۸۶۲ نفر با تست مثبت کویید ۱۹ در بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند که در همین بازه زمانی شاهد ترخیص هشت هزار و ۶۴۰ نفر از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون در شهرستان‌های تابعه دانشگاه ۴۴ هزار و ۲۸ مورد مثبت کرونا به ثبت رسیده است، اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۳۴ هزار و ۱۶۶ بیمار نیز به صورت سرپایی به بیمارستان‌های مراجعه و نیاز به بستری آنها وجود نداشته است.

دانایی از کاهش محسوس ورودی بیماران کرونایی به بیمارستان‌های تابعه دانشگاه خبر داد و افزود: این به معنای پایان کرونا نیست و همچنین باید واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌ها را مدنظر قرار دهیم.

وی درباره رنگ‌بندی کرونایی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا افزود: هم‌اکنون گرمسار، سمنان و دامغان در وضعیت نارنجی، سرخه، آرادان و مهدی شهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

انتهای پیام
captcha