توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش 7 میلیارد تومان توسط اوقاف لرستان
کد خبر: 4002889
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
در قالب رزمایش‌های «کمک مؤمنانه» انجام گرفت؛

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش 7 میلیارد تومان توسط اوقاف لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان با اشاره به اجرای رزمایش‌های «کمک مؤمنانه» توسط اوقاف لرستان، گفت: اوقاف لرستان تاکنون هفت میلیارد تومان در رزمایش‌های کمک مؤمنانه در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، لوازم‌التحریر و طبخ غذا هزینه شده است.

توزیع بسته‌های معیشتی به ارزش 7 میلیارد تومان توسط اوقاف لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان، امروز، 14 مهرماه در همایش «یاوران وقف» که با حضور خُدام و هیئت‌امنای مساجد و بقاع متبرکه و متولیان وقف لرستان در حسینیه حبیب بن مظاهر خرم‎آباد برگزار شد، با گرامیداشت دهه وقف، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 15وقف جدید در استان لرستان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه سهمیه امسال اوقاف و امور خیریه لرستان برای ثبت وقف طی امسال 50 وقف تعیین شده است، افزود: اکثر وقف‌هایی که از ابتدای امسال تاکنون در سامانه اوقاف به ثبت رسیده وقف زمین با نیت ساخت مسجد است که این نوع وقف در بخش وقف‌های انتفاعی است.

طباطبایی در ادامه به حضور یک موکب از لرستان در ایام پیاده‌روی اربعین در سامرا اشاره کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه لرستان در زمینه اجرای رزمایش‌های «کمک مؤمنانه» و «مواسات» نیز تلاش‌های خوبی داشته است و تاکنون بالغ بر هفت میلیارد تومان در رزمایش‌های کمک مؤمنانه در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی، لوازم‌التحریر و طبخ غذا هزینه کرده است.

حجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در این همایش، گفت: حدود دو سه هزار موقوفه در استان لرستان داریم که این موقوفات انتفاعی هستند و درآمد ندارند و مردم از لحاظ معنوی از آنها بهره می‌برند.

وی با بیان اینکه دو هزار و 700 موقوفه انتفاعی شامل مسجد و حسینیه در استان داریم، افزود: حدود 300 مورد موقوفه منفعتی داریم که قسمتی از آنها متعلق به خرم‌آباد و بروجرد است که بیشتر آنها برای عزاداری برای سیدالشهدا(ع) وقف شده‌اند.

عباس‌زاده با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان ازجمله دلفان و پلدختر موقوفه منفعتی با نیت عزاداری و روضه‌خوانی برای سیدالشهدا(ع) نداریم، ادامه داد: از مجموع 15 وقف جدید که تاکنون در استان ثبت شده که 13 مورد آن وقف انتفاعی است این در حالی است که در استان نیاز است با نیت عزا‌داری سیدالشهدا، کمک به ازدواج جوانان، کمک به فعالیت‌های قرآنی و اشتغال که نیاز روز جامعه است، موقوفاتی ایجاد شود.

انتهای پیام
captcha