سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی در بزرگترین موقوفه داورزن
کد خبر: 4002569
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۴

سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی در بزرگترین موقوفه داورزن

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده همزمان با هفته وقف، کلنگ احداث استخر دو منظوره در این شهرستان به زمین می‌خورد.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی در بزرگترین موقوفه داورزن

حجت‌الاسلام حسین خانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در دهه آخر ماه صفر برپایی موکب برای زائران امام رضا(ع) در ورودی شهر داورزن و کنار امام‌زاده روستای ریوند برای پذایرایی از زائران امام رضا(ع) و خدمت‌رسانی به آنان بوده است.  همچنین یکی از اقدامات انجام شده در این موکب‌ها توزیع غذای گرم و پذیرایی از زائران عبوری امام رضا(ع) از مسیر تهران به مشهد است.

وی با اشاره به خرید 6 دستگاه اکسیژن برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی از محل موقوفات و کمک خیران افزود: مرمت و توسعه خانه موقوفه‌ای در روستای فیض‌آباد از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه موقوفات این شهرستان است.

سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال از محل موقوفات

خانی با بیان اینکه موقوفه آل احمد در سال 1349 شمسی توسط واقف خیراندیش ابوالقاسم آل احمد وقف‌ شده و قسمتی از درآمد آن با توجه به‌ نیات واقف برای مصارف درمان و داروی بیماران شهرستان داورزن هزینه می‌شود، گفت: یکی از بزرگترین موقوفات شهرستان داورزن موقوفه مربوط به مرحوم آل احمد بوده که دارای یک حلقه چاه کشاورزی با حدود 200 هکتار زمین است.

وی با اشاره به اینکه امسال با کاشت گندم و جو در زمین‌های این موقوفه 85 تن محصول به ارزش سه میلیارد ریال برداشت شد، افزود: در سال جاری قصد داریم در راستای اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان از محل عواید این موقوفه استخر دو منظوره پرورش ماهی، کشاورزی و ایجاد اشتغال در منطقه را ایجاد کنیم.

خانی با بیان اینکه این استخر در زمین‌های موقوفه به مساحت 2000 متر مربع و به عمق دو متر ساخته خواهد شد، اضافه کرد: از محل درآمد کشاورزی این موقوفه و ماهیان پرورش یافته برای نیت واقف که درمان بیماران و هزینه در کارهای خیر است هزینه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha