ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی
کد خبر: 4002445
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ثبت ۲۶ مورد موقوفه در استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: ارزش این موقوفات ۱۳ میلیارد تومان است.

ثبت ۲۶ موقوفه جدید در خراسان شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل امور اوقاف و خیریه خراسان شمالی، 12 مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل اوقاف و اومور خیریه استان برگزار شد، با اشاره به اینکه  از دهه وقف سال گذشته تاکنون ۲۶ مورد وقف جدید به ارزش ۱۳ میلیارد تومان در خراسان شمالی به ثبت رسیده است، افزود: هر روستا و محله می‌تواند پس از شناسایی نیازهای خود، وقف مشارکتی راه اندازی کرده و درآمدها را در همان محل هزینه کند.

وی در راستای اهداف این اداره برای سال جاری، بیان کرد: در طرح شمیم حسینی، اداره کل اوقاف در محرم و صفر به ۱۱۲ هیئت مذهبی کمک کرده است.

آسوده با اشاره به اینکه در سال جاری ۸۰۵ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند توزیع شده است، بیان کرد: همچنین توزیع ۲۳ هزار بسته غذایی، ۳۴۴ هزار وعده غذای گرم، گوشت قربانی ۶۳ رأس گوسفند و چهار گوساله را از دیگر برنامه‌های اوقاف بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به راه اندازی طرح شمیم و خدمت در امامزادگان استان، اظهار کرد: از جمله طرح‌های در دست اقدام این مجموعه افتتاح سه درمانگاه در امام زاده‌ها و ایجاد کارگاه‌های اشتغال‌زایی است.

وی با بیان اینکه  طی سال جاری ۱۳۲ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر 64 پرونده حقوقی در اوقاف وجود دارد که رأی ۳۳ پرونده به نفع اوقاف و یک پرونده به علیه اوقاف صادر شده است و باقی پرونده‌ها در حال پیگیری در مراجع قضایی هستند.

آسوده در رابطه با برگزاری مسابقات قرآنی در این استان، بیان کرد: پس از برگزاری مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی، شش نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از تعمیر و بازسازی سه هزار و ۲۰۰ متر مربع از اماکن متبرکه خبر داد و و تصریح کرد: توسعه امام زاده سید عباس(ع) یکی از اهداف مهم این اداره است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری به منظور افزایش درآمد موقوفات یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: پنج نیروگاه انرژی خورشیدی به ثمر نشسته و بزرگترین باغ انگور استان در حال بهره برداری است.

انتهای پیام
captcha