اجرای ۴۸ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه وقف در ناحیه یک اوقاف قم
کد خبر: 4002382
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱

اجرای ۴۸ ویژه‌برنامه به‌مناسبت دهه وقف در ناحیه یک اوقاف قم

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان قم گفت: به‌مناسبت فرارسیدن دهه گرامیداشت وقف، ۴۸ ویژه‌برنامه در سطح بقاع این ناحیه تدارک دیده شده است.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سیدسجاد موسوی قیداری، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان قم طی سخنانی با بیان اینکه همه ساله و از ۲۷ صفر، دهه‌‎ وقف آغاز می‌شود، اظهار کرد: امسال هم به‌مناسبت این دهه، برنامه‌های متخلفی در سطح بقاع ناحیه یک شهرستان قم در نظر گرفته شده است.

وی افزود: 12 مهرماه و در نخستین روز دهه وقف، نشستی با عنوان «وقف و رسانه» با حضور برخی از اصحاب رسانه‌های استان در دفتر رئیس اوقاف ناحیه یک برگزار می‌شود. 13مهرماه و در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) که به نام «وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت» نامگذاری شده، برنامه غبارروبی بقاع متبرکه با حضور خانواده شهدا و مسئولان استانی و خدام افتخاری در حرم امامزادگان علی بن جعفر(ع)، سیدعلی(ع)، موسی مبرقع(ع) و احمد بن قاسم(ع) تدارک دیده شده است؛ ضمن اینکه در روز 14 مهرماه و با عنوان «وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه»، ایستگاه «همه واقف باشیم» در مزار مقدس شیخان و حرم امامزاده سیدعلی(ع) برپا می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم به نامگذاری روز چهارم دهه وقف اشاره کرد و گفت: این روز به نام «وقف، بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ زیارت» نامگذاری شده و با سالروز شهادت امام رضا(ع) همزمان است به همین دلیل در مسجد جامع قم برنامه‌ای به همین مناسبت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در 16مهرماه و اول ربیع‌الاول هم که به نام «وقف، کاهش آسیب‌های اجتماعی» نامگذاری شده، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در شهرهای قم، قنوات و پردیسان، با محوریت وقف انجام می‌شود و در همین روز دیداری هم با امام‌جمعه قنوات خواهیم داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم با اشاره به نامگذاری ششمین روز دهه وقف، بیان کرد: نام این روز، «وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی» است؛ به همین دلیل نشست بصیرتی و تخصصی با انجمن یاوران وقف و تکریم از کارکنان اوقاف و خانواده‌هایشان در بقعه علی بن بابویه و سالن همایش‌های امامزاده سیدعلی(ع) تدارک دیده شده است.

وی گفت: 18مهرماه همزمان با هفتمین روز دهه وقف که به نام «وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمایت از نخبگان و مؤسسات دانش‌بنیان» نامگذای شده، از مؤسسه‌های دانش‌بنیان قم بازدید می‌کنیم و تفاهم‌نامه‌های همکاری هم به امضا می‌رسد.

موسوی قیداری به شعار هشتمین روز دهه وقف یعنی «وقف، سلامت و بهداشت جامعه» اشاره و اظهار کرد: در این روز و در حرم امامزادگان سیدعلی(ع) و موسی مبرقع(ع)، مانور سلامت برگزار می‌شود. همچنین قرار است جمعی از مسئولان اوقاف به عیادت بیماران در بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) بروند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان قم، وقف، اشتغال و تولید را شعار نهمین روز دهه وقف دانست و تصریح کرد: به همین مناسبت افتتاحیه طرح «شمیم خدمت» در حرم امامزادگان سیدعلی(ع)، چهار امامزاده و علی بن جعفر(ع) برگزار می‌شود. همچنین در دهمین روز با نام «وقف جمعی، توسعه مشارکت‌های اجتماعی»، کلنگ ساخت آشپزخانه مسجد جامع به زمین زده می‌شود.

انتهای پیام
captcha