رسانه‌ها فرهنگ وقف را در بین مردم ترویج بدهند
کد خبر: 4002352
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مدیرکل اوقاف البرز:

رسانه‌ها فرهنگ وقف را در بین مردم ترویج بدهند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به اینکه یکی از کارکردهای وقف ارتقای درآمد عمومی به‌عنوان منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است، گفت: رسانه باید از ظرفیت مناسبت‌ها و اعتقادات مردمی در راستای اجتماعی‌سازی فرهنگ وقف و تبیین اعتقادی وقف استفاده کند.

رسانه‌ها فرهنگ وقف را در بین مردم ترویج بدهند

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز، ۱۲ مهرماه در اولین روز از دهه وقف در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از حرکت‌های همسایگان شمالی کشورمان، اظهار کرد: در ۴۲ سال گذشته جبهه کفر، استعمار و صهیونیست هر روز نقشه‌ای کشیده تا به نظام اسلامی ضربه بزند.

وی افزود: دشمنان این نقشه‌ها را با روش‌های مختلف مثل راه‌اندازی جنگ تحمیلی، تهاجم فرهنگی، اختلاف اعتقادی، قومی و قبیله‌ای و امروز هم با نقشه شومی به نام «قبیله محوری» اجرا کرده‌اند.

دشتکی بیان کرد: دشمنان فرصت را مغتنم شمرده‌اند تا از این روزنه ورود کنند و نقشه خودشان را به غافلترین افراد بدهند و به زعم خود می‌خواهند نقشه قومیت را پیاده کنند.

این مسئول با بیان اینکه هرکسی نقشه دشمن را به دست بگیرد عاقبتش مشخص است، تصریح کرد: این دست نشانده‌ها عاقبت خود را می‌دانند ولی باز هم عبرت نمی‌گیرند و این حرکت‌شان در شمال کشور هم همچون حرکات قبلی با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی و با حضور مردم و نیروی قدرتمند نظامی کشورمان جمع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه به آغاز دهه وقف اشاره کرد و گفت: امروز روز وقف و رسانه است و باید رسانه از ظرفیت مناسبت‌ها و اعتقادات مردمی در راستای اجتماعی‌سازی فرهنگ وقف و تبیین اعتقادی وقف و کاربردهای آن استفاده کند.

وی بیان کرد: در راستای تحقق گام دوم انقلاب اسلامی مهمترین تاکید مقام معظم رهبری اجتماعی‌سازی فعالیت‌ها و حضور مردم در تمام عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مدیریتی است.

دشتکی توضیح داد: یکی از این اقدامات سپردن امور مدیریتی وقف به دست مردم است که در همین راستا در دو سال اخیر موضوع «امین موقوفات» برای موقوفاتی که متولی نداشتند مطرح شد و طی این مدت برای ۷۰ موقوفه امین تعین شد که این اقدام یکی از نمونه‌های سپردن کار به دست مردم است.

این مسئول در پایان به ظرفیت موقوفات گفت: یکی از کارکردهای وقف ارتقای درآمد عمومی به‌عنوان منبعی برای رفاه عمومی بیشتر است چون وقف به جز جنبه‌های دینی، انسانی و اجتماعی که دارد جنبه اقتصادی آن می‌طلبد تا مبلغ وقف باشیم.

انتهای پیام
captcha