گاهنامه کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما منتشر شد
کد خبر: 4002201
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

گاهنامه کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما منتشر شد

شماره سوم گاهنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما ویژه تابستان 1400 منتشر شد.

به گزارش ایکنا، شماره سوم گاهنامه کانون قرآن و عترت دانشگاه صدا و سیما ویژه تابستان 1400 به صاحب امتیازی کانون قرآن و عترت و با سردبیری رضا فروزنده منتشر شد.

در این شماره مریم اشکبار، کارشناس ارشد مخابرات؛ رضا غلامی، دانشجوی ارشد روزنامه‌نگاری؛ مرضیه کاظمی، کارشناس روزنامه‌نگاری؛ راضیه عبدالهی، کارشناس ارشد مدیریت رسانه؛ زینب خدمتگزاری، کارشناس مهندسی برق و فاطمه همایونی، دانشجوی کارشناسی روزنامه‌نگاری به عنوان اعضای هیئت تحریریه همکاری دارند.

در این شماره مطالبی با عنوان‌های «آیا به قرآن گوش می‌دهیم؟ شاخص‌های بازنمایی دین در رسانه، آرامش و برکت کار برای قرآن، تحلیلی بر اپلیکیشن‌های قرآنی، ما و شبکه قرآن و سیما، جشنواره‌های قرآنی کشور، سند توسعه فرهنگ قرآنی و مؤسسه‌های قرآنی کشور» درج شده است.

در بخشی از مطلبی که با عنوان مؤسسه‌های قرآنی کشور درج شده، می‌خوانیم: مؤسسات قرآنی نقش بسزایی در ترویج مفاهیم قرآن کریم و بهبود وضعیت دینی و مذهبی کشور دارند. هر مؤسسه متناسب با سطح حوزه عملیات تعیین شده دارای وظایف مشخصی است از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه تعالیم قرآنی، برگزاری جشنواره‌ها و مسابقات، انجام تحقیقات و پژوهش‌های قرآنی، تدوین و تألیف و ترجمه مقالات و کتاب‌های قرآنی به زبان‌های خارجی و بالعکس، تولید و عرضه محصولات رایانه‌ای دیداری، شنیداری و گفتاری و فعالیت‌های بسیار دیگری در این زمینه.

در ادامه مطلب به معرفی مختصر چند مؤسسه قرآنی از جمله مرکز رشد علوم قرآن و حدیث پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مؤسسه تفسیر جوان، مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه راه روشن، مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان و ... پرداخته شده است.

دریافت گاهنامه کانون قرآن دانشگاه صدا و سیما

انتهای پیام
captcha