زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند
کد خبر: 4001309
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲

زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند

مادر شهید علمجید شریف‌زاده، نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی را موثر و پررنگ دانست و گفت: اگر در کنار پشتیبانی ولایت فقیه، پشتیبانی زنان قهرمان و با ایمان نبود، هیچگاه اسلام پا بر جا نمی‌ماند.

زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش پررنگی داشتند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، انور زرین قلم، مادر شهید عبدالمجید شریف‌زاده، امروز، ۷ مهرماه در نشست تخصصی «نقش زنان در دفاع مقدس» در تبریز، با اشاره به رشادت‌های نخستین زنان مطرح در صدر اسلام، اظهار کرد: سمیه اولین زن شهید اسلام است و نخستین زنی که بحث ترویج اسلام را به میان آورد، حضرت خدیجه (س) بود.

وی افزود: ما ایثار و شجاعت را از این گونه زنان پرافتخار اسلام یاد گرفتیم و تا زمانی که عمر داریم ایثار حضرت خدیجه(س) که با تقدیم تمامی ثروت و دارایی خود در پی ترویج اسلام ناب محمدی بود را از یاد نخواهیم برد و ایشان اسوه و الگوی زنان ایرانی هستند.

زرین قلم، با تاکید بر این‌که انقلاب اسلامی از ایثار اینچنین زنانی سرچشمه گرفته است، ادامه داد: اگر در کنار پشتیبانی ولایت فقیه، پشتیبانی زنان قهرمان و با ایمان نبود، هیچگاه اسلام پا بر جا نمی‌ماند. ما زنان مسلمان، جان و مالمان را می‌دهیم اما حاضر نیستیم ذره‌ای از خاک وطنمان به دست نااهلان بیفتد.

این مادر شهید، به سایر بانوان ایثارگر تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) که تربیت یافته‌ بانوی گرانقدر حضرت خدیجه (س) بود، همواره پشتیبان ولایت بوده و هیچگاه از علی (ع) دل نکند. ایشان نیز الگوی بزرگی برای ما هستند و ما باید تمامی فرزندان، همسر و حتی دامادهای خود را برای دفاع از وطن رهسپار میدان جنگ کنیم زیرا اصل، زندگی در دنیای دیگری است و باید برای آن آماده شویم.

وی متذکر شد: ایثارگری‌های بانوان مسلمان در طول تاریخ، سینه به سینه گفته شده و به ما رسیده است، ما نیز در عمل این ایثارگری‌ها را به دنیا نشان دادیم که شیعه حضرت (ع) هستیم.

زرین قلم، با اشاره به نقش مادران و همسران در خانواده و تشویق مردان برای دفاع از وطن، اظهار کرد: زنان باید فرزندان خود را به گونه‌ای تربیت کنند که احترام و ارزش برای همسر و پدرشان داشته باشند.

مادر شهید شریف‌زاده با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب (س) که تربیت یافته مکتب حضرت زهرا (س) و حضرت (علی) بود، گفت: این بانوی بزرگوار، نقش بی بدیلی در اسلام و به خصوص بعد از واقعه کربلا را داشتند. وقتی حضرت زینب (س) سخنرانی می‌کردند، انگار که حضرت علی (ع) سخن می‌گفتند.

وی در ادامه به بیان خاطراتی از فرزند شهید خود پرداخت و افزود: مجید وقتی ۱۵ ساله بود و درس می‌خواند و بعد از تعطیلی مدرسه در مساجد و هیات‌ها حضور می‌یافت، جنگ شروع شد و امام (ره) دستور دادند که حضور در جبهه یک واحب کفایی است.

وی ادامه داد: پسرم در آن زمان، قضیه حضورش در جبهه‌ و عمل به دستور امام (ره) را برای من و پدرش گفت و به ما یک هفته مهلت فکر کردن داد. مجید گفت که اگر من نروم و از خاک وطنم دفاع نکنم، آن دنیا جوابش را شما می‌دهید. ما به این نتیجه رسیدیم که حرف درستی می‌زند و نمی‌توانیم با آن مخالفت کنیم.

مادر شهید شریف زاده، اظهار کرد: پسرم می‌گفت «تا زمانی که فرماندهان جنگ من را از میدان بیرون کنند، در صحنه خواهم بود و خواهم جنگید چرا که تا آخرین قطره‌ی خون پشتیبان ولایت هستم. من می‌روم و مادرم تو زینب گونه می‌مانی.» ما قبول کردیم و رفت. حق با او بود جهاد واجب است.

وی ادامه داد: مجید گاهی با بدن زخمی به مرخصی می‌آمد. اول می‌رفت به دیدن مادران شهدا، حال من را هم جویا می‌شد بعد به خانه می‌آمد. می‌گفت که من پسر بدذاتی نیستم مادرم را در جنگ فراموش کنم. اما نهایت بعد از دفعه‌های مکرر زخمی شدن در سن ۲۱ ساله اسیر و شهید شد.

وی با بیان این‌که حضرت علی اکبر (ع) الگوی جوانان بود، گفت: وقتی از مجید پرسیدم که چه چیزی بیشتر برای رزمندگان لازم است، گفت که ما به حلوا نیاز داریم. می‌گفت وقتی محاصره شدیم و آذوقه‌ای نداریم، با حلوا می‌توانیم حداقل تا یک هفته زنده بمانیم. برای همین با زنان محله در مسجد جمع شدیم تا حلوا برای رزمندگان آماده کنیم.

زرین قلم با بیان این‌که زنان بسیاری در طول دوران دفاع مقدس در مساجد حاضر شده و برای رزمندگان ملزومات، غذا بسیاری اقلام دیگر را حاضر می‌کردند، افزود: با کمک مردم محله و اتحادی که تنها در یک روز به وجود آمد، توانستیم یک کامیون حلوا، مربا، لباس و بسیاری اقلام دیگر را عازم جبهه کنیم.

انتهای پیام
captcha