قانون‌گذاران خراسان شمالی، آتش نشانی را دریابند
کد خبر: 4001292
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴

قانون‌گذاران خراسان شمالی، آتش نشانی را دریابند

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد گفت: آتش نشانی بجنورد برای ارتقا تجهیزات و امکانات آتش نشانی نیازمند حمایت قانون‌گذاران است.

قانون‌گذاران خراسان شمالی، آتش نشانی را دریابندبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، مجید گریوانی، مدیرعامل آتش نشانی بجنورد، هفتم مهرماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز آتش نشان که در محل آتش نشانی بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال جاری هزار و ۱۶ مورد عملیات از سوی آتش نشانی بجنورد انجام شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۴۰۷ مورد مربوط به آتش‌سوزی و ۶۰۹ مورد مربوط به حوادث بود.

وی با بیان اینکه از ۴۰۷ مورد، ۷۹ مورد مربوط به آتش‌سوزی فضای سبز و پارک‌های جنگلی بوده است، اظهار کرد: ۶۹ مورد آتش‌سوزی منازل و ۴۲ مورد آتش سوزی علف‌های هرز اتفاق افتاده است.

گریوانی با اشاره به اینکه از ۶۰۹ مورد، ۱۸۴ مورد مربوط به مزاحمت حیوانات بوده است، تأکید کرد: آتش نشانی به ۱۷۲ مورد حوادث مربوط به آسانسورها و ۱۲۳ مورد حبس شدگی خدمات ارائه داده است.

مدير عامل آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۱ نفر استخدام آتش نشانی بجنورد هستند، اضافه کرد: تمام نیروها آقا هستند و در ابلاغیه جدید نیز اجازه استخدام نیروی خانم را نداشتیم و این در حالی است که در برخی از عملیات‌ها حضور خانم‌های آتش نشانی لازم است اما باید زیرساخت‌های مربوطه فراهم شود.

وی با تأکید براینکه عدم وجود نردبان در آتش نشانی بجنورد از دغدغه‌های اين حوزه است، ادامه داد: در چند حادثه‌‌ای که در استان اتفاق افتاد، به علت عدم وجود نردبان آتش‌نشانی، آتش نشانان با سختی بسیاری مواجه شدند و به شدت نگران جانِ آتش نشانان بودیم.

گریوانی با اشاره به اینکه آتش نشان‌ها ماهیانه ۸۰ ساعت حضور فیزیکی دارند، اضافه کرد: آتش‌نشانی بجنورد هیچگونه بدهکاری بابت حقوق آتش نشان‌ها ندارد.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد تصریح کرد: قانون‌گذاران استان نیاز است که در مجلس شورای اسلامی، ردیف‌های اعتباری مشخصی را برای آتش نشانی در نظر بگیرند تا برای تامین تجهیزات با مشکل مواجه نباشیم.


وی با بیان اینکه در حالِ حاضر پنج ایستگاه آتش نشانی در بجنورد داریم، اضافه کرد: در شهرک فرهنگیان یک ایستگاه افتتاح می‌شود و پیش‌بینی می‌شود در ناظر آباد نیز به ایستگاه هفتم نیاز پیدا کنیم.

 

انتهای پیام
captcha