امنیت شاهراه اقتصادی ایران در عمق دریاها برقرار است
کد خبر: 4001170
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
فرمانده نیروی دریایی ارتش:

امنیت شاهراه اقتصادی ایران در عمق دریاها برقرار است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اقتدار و عظمت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا دانست و افزود: امروز نیروی دریایی ارتش همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاه‌راه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریاهای کشور را حفظ کرده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی صبح امروز، هفتم مهرماه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در کردستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هم‌رزمانم در فرامرزها در مبارزه با استکبار جهانی مظلومانه به شهادت رسیده‌اند اما راهشان همواره با اقتدار ادامه دارد.

وی اقتدار و عظمت کنونی کشور را مرهون خون پاک شهدا و درایت، فرماندهی، رهبری و سیاست بی‌نظیر رهبر معظم انقلاب دانست و افزود: پرچم مقدس جمهوری اسلامی با افتخار در گوشه گوشه دنیا می‌درخشد و پرمعنا به اهتزاز درآمده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همان رسالت دوران دفاع مقدس را انجام داده و شاه‌راه‌های اقتصادی و امنیت عمق دریاهای کشور را حفظ کرده است. در زمان جنگ محدوده عملیاتی در تنگه هرمز بود و ضمن تحت پوشش قرار دادن مسیر، 10هزار فروند شناور را اسکورت کرده که تنها 250 فروند آن مورد اصابت قرار گرفت و از این تعداد نیز زیر 60 فروند آسیب دید و تمامی شناورها به سلامتی به خلیج فارس رسید و توانستیم جنگ را اداره کنیم.

امیر ایرانی با بیان اینکه بعد از جنگ به سمت بهسازی تجهیزات رفته و به عنوان نیروی تخصصی و تجهیزات‌محور در دریا اقتدار پیدا کردیم، ادامه داد: خوشبختانه از سال 59 آموزش‌ها در نیروی دریایی بومی و در داخل کشور انجام خواهد شد در حالیکه در گذشته این‌گونه نبود و بایستی در خارج از کشور آموزش‌ها دیده می‌شد. در دهه 70 فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ساخت ناوشکن صادر شد، ادامه داد: در همین راستا نخستین ناوشکن جماران توسط رهبر معظم انقلاب استحقاق عملیاتی پیدا کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تمام تجهیزات زیردریایی توسط خود جوانان بومی کشور ساخته می‌شود، گفت: در آخرین مأموریت مسیر 45 هزار کیلومتری را در 130 روز با اقتدار انجام داده و در قالب یک ناوشکن پرچم جمهوری اسلامی را نمایش خواهیم داد که این گوشه‌ای از افتخارات جمهوری اسلامی است.

امیر ایرانی با یادآوری اینکه نیروی دریایی مأموریتش را با شعار «راه ما راه حسین(ع) است» مقتدرانه انجام داده و این مهم در بدنه نیروی دریایی نهادینه شده است، یادآور شد: سربازان وطن در عرصه دریا بیدار و هوشیار هستند و از سال 86 اسکورت شناورها را مستقل و بدون نیاز به کشورهای دیگر انجام داده و دریانوردها با امنیت و آرامش کامل وظایفشان را انجام می‌دهند.

انتهای پیام
captcha