سطح ايمنی و بهداشتی شهرک‌های صنعتی استان اردبيل ارتقا می‌یابد
کد خبر: 4001129
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷

سطح ايمنی و بهداشتی شهرک‌های صنعتی استان اردبيل ارتقا می‌یابد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، گفت: ایمن‌سازی واحدهای صنعتی به منظور کاهش حوادث و سوانح، امری ضروری بوده و در اين راستا تاكنون 5 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره‌برداری رسيده است.

رضازاده// سطح ايمنی و بهداشتی شهرک‌های صنعتی استان اردبيل ارتقا می‌یابدبه گزارش ایکنا از اردبیل، محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، هفتم مهرماه، به مناسبت فرا رسیدن روز ایمنی و آتش‌نشانی در اردبیل، اظهار کرد: آتش‌نشانان مجاهدان فداکاری هستند که بدون هیچ‌گونه ادعا، خاضعانه در خط مقدم خدمت به مردم قرار دارند.

وی افزود: رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان در تمامی صحنه‌ها، لحظات تکرارنشدنی است و عملکرد این عزیزان در ذهن همه مردم فراموش نخواهد شد.

اهلی، ضمن اشاره به ضرورت رعایت پدافند غیرعامل در شهرک‌های صنعتی، از جایگاه شهرک‌های صنعتی به عنوان مراکز حساس و حیاتی کشور خبر داد و گفت: شهرک‌های صنعتی به لحاظ حجم عظیم سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته و وجود صنایع تاثیرگذار در آن، آمادگی در مقابل حوادث و صیانت از این سرمایه‌های ملی از اهمیت به‌سزایی در حفظ تولید و اشتغال کشور برخوردار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، با بیان اینکه ایمن‌سازی واحدهای صنعتی به منظور کاهش حوادث و سوانح، امری ضروری است، ادامه داد: در اين راستا تاكنون 5 ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی استان احداث و به بهره‌برداري رسيده که تلاش می‌شود تا ايستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی گرمی نیز تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه شناسایی واحدهای پرخطر یکی از اقدامات اساسی این شرکت در حوزه صیانت از اموال و جان واحدهای تولیدی بوده است، تصریح کرد: تاکنون 506 واحد صنعتی پرخطر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شناسایی شده و در این خصوص پيشنهادات اصلاحی برای دفع خطرات احتمالی به اين واحدها ارائه شده است.

اهلی از ديگر موارد مهم برای افزايش ايمنی در شهرک‌های صنعتی را تهيه و نصب تعداد بيش از 160 دستگاه شير آتش‌نشانی هيدرانيت در سطح شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و افزود: با انجام اقدامات فوق در كنار برگزاری دوره‌های آموزشی ايمنی و بهداشتی و همچنين واكسيناسيون گسترده كارگران تلاش شده با ايمنی در شهرک‌های صنعتی استان از سطح بالايی برخوردار باشد.

انتهای پیام
captcha