آیت‌الله حسن زاده آملی همچون خورشیدی لامع، در آسمان حوزه‌های علمیه بود
کد خبر: 4000512
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸
آیت‌الله محسن غرویان:

آیت‌الله حسن زاده آملی همچون خورشیدی لامع، در آسمان حوزه‌های علمیه بود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: آیت‌الله حسن زاده آملی جامع علوم عقلی و نقلی بود و همچون خورشیدی لامع، در آسمان حوزه‌های علمیه، شمس الشموس بود. اشاراتش دل را صفا و الهی نامه‌اش جان را شفا می‌داد.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله محسن غرویان استاد حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت‌الله حسن زاده آملی در پیامی فقدان استاد خود را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است : 

«بسمه تعالی

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

صد آه و هزاران افسوس که آن انسان ملکوتی جمع شاگردان را پریشان ساخت و به بزم قدسیان پرواز کرد؛ الحق او پدری معنوی بود برای ما شاگردان آن هنگام  که با کلمه « آقاجان» ما را نوازش می‌کرد.

اقیانوس معرفت، حکمت و معنویت بود دهان که باز می‌کرد غُرر دانش و دُرر بینش از آن می‌جوشید؛ جامع علوم عقلی و نقلی بود و همچون خورشیدی لامع، در آسمان حوزه‌های علمیه، شمس الشموس بود. اشاراتش دل را صفا و الهی نامه‌اش جان را شفا می‌داد.

آیت‌الله العظمی علامه ذی‌فنون حسن حسن‌زاده آملی(قدس سره القدوسی) عصاره همه علوم اسلامی بود. دلش نرم بود و با شاگردان و اطرافیان خونگرم؛ محفلش محفل علم و ادب و حکمت بود و مجلسش مجلس موعظه و عرفان و معرفت.

عالمی بود زحمت کشیده، فرزانه‌ای بود دود چراغ خورده و حکیمی عمیق. استادی بود دقیق، معلمی بود وارسته و از بند تعلقات گسسته. الحق که مصداق این بیت حافظ شیرین سخن بود:

غلام همت آنم که زیرچرخ کبود        زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

علامه حسن زاده آملی(ره) جسمش در دنیا و شهود بود و روحش هماره در عالم غیب و ماوراء پرواز داشت. این کمترین ارتحال ملکوتی آن عالم ربانی و عارف صمدانی را به محضر قطب عالم امکان حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری و همه مراجع عظام تقلید وبه همه شاگردان و تلامذه آن پیر طریقت و به فرزندان و بازماندگان آن عارف وارسته تسلیت عرض می‌نمایم و از روح متعالی‌اش استمداد می‌کنم که در عالم بالا برایمان دعا بفرماید که بتوانیم راهش را ادامه دهیم و حقش را ادا کنیم و به مقامات العارفین و درجات الواصلین نزدیک‌تر شویم انشاءالله.

قم المقدسه، محسن غرویان»

آیت‌الله حسن زاده آملی همچون خورشیدی لامع، در آسمان حوزه‌های علمیه بود

انتهای پیام
captcha