برگزاری «یادواره شهدای زن» در کردستان
کد خبر: 3999609
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

برگزاری «یادواره شهدای زن» در کردستان

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان از برگزاری «یادواره شهدای زن» به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح استان کردستان خبر داد و گفت: در این مراسم از خانواده شهدای زن استان تجلیل خواهد شد.

بتول سرکانی، مسئول بسیج جامعه زنان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: زنان ما در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خود گذشتگی پا به پای مردان در پشت جبهه‌های جنگ و گاهی در خط مقدم در راستای دفاع از انقلاب و کشور تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه زنان ایران اسلامی با پشتیبانی و حمایت روحی و معنوی از رزمندگان زنان نقش برجسته‌ای در پیروزی دوران هشت سال دفاع مقدس داشته‌اند، افزود: خیمه دفاع مقدس برای شیر زنان سکوی پرواز بود تا دنیا بفهمد زنان عرصه‌ خون و قیام به اباعبدالله حسین (ع) اقتدا کرده‌اند.

مسئول بسیج جامعه زنان کردستان بیان کرد: زنان شجاع ما در آن دوران، حماسه‌سازان گمنامی بودند که درس شجاعت و ایثار را به فرزندان و همسران خود آموختند و آنان آیینه‌ تمام نمای ایثار و از خود گذشتگی هستند و با تقدیم خون پاکشان این مهم را به جهانیان اثبات کردند.

وی با اشاره به برگزاری 400 ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بسیج جامعه زنان استان گفت: برنامه‌های جامعه زنان استان از ۳۱ شهریورماه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران آغاز شده وتا پایان هفته دفاع مقدس ادامه می‌یابد.

سرکانی، تجلیل از مادران شهدا، برگزاری یادواره شهدای زن در سطح استان، برگزاری مسابقات الگوی سوم زن مسلمان و معرفی شهدای زن به نسل جوان، افتتاحیه طرح فدک و اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از مشاغل خانگی، دیدار با خانواده جانبازان با حضور فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی سرکشی از دو مهد قرآن در راستای سند راهبردی ده ساله بسیج را یکی دیگر  از برنامه‌های شاخص در استان دانست و یادآور شد: برگزاری نشست روشنگری در راستای نقش زنان در دفاع مقدس و نظارت از دو پایگاه خواهر در راستای احیای پایگاه‌های مقاومت، جلسه کارگروه زن و خانواده، دوره آموزش فرماندهان و مدیران و سرگروه‌های تخصصی، برگزاری نشست روشنگری با موضوع نقش زنان در دوران دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه استان، جلسه کارگروه علمی و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های دیگر بسیج جامعه زنان کردستان در طول دوران دفاع مقدس است.

انتهای پیام
captcha