طرح «تلاوت» ویژه کودکان و نوجوانان پسر در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 3998933
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱
به همت مرکز قرآن و حدیث حرم بانوی کرامت؛

طرح «تلاوت» ویژه کودکان و نوجوانان پسر در قم برگزار می‌شود

طرح تلاوت با هدف تقویت صوت و لحن نخبگان و برگزیدگان قرآنی ویژه کودک و نوجوانان پسر از سوی مرکز قرآن و حدیث در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) طرح تلاوت (دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم) را با هدف تقویت صوت و لحن برای کودکان و نوجوانان پسر برگزار می‌کند که در این طرح کودکان و نوجوان از پایه دوم ابتدایی تا دوران متوسطه حضور دارند.

این طرح با گزینش نخبگان و برگزیدگان قرآنی مرکز قرآن و حدیث و نخبگان قرآنی پسر کودک و نوجوان که در استان قم در سطح استانی و کشوری حائز رتبه شده‌اند با برگزاری دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم صوت و لحن، این قرآن‌آموزان و فراگیران قرآنی را تقویت می‌کند.

مرکز قرآن و حدیث در حال حاضر طرح تلاوت را برای ۶۰ کودک و نوجوان پسر در قالب پنج کلاس هفت یا هشت نفره برگزار می‌کند.

آموزش تخصصی قرائت قرآن کریم به فراگیران، برگزاری دوره‌های آموزشی عملی و فنی و کاربردی صوت و لحن برای فراگیران از مباحث آموزشی طرح تلاوت مرکز قرآن و حدیث برای نخبگان قرآنی است.

این طرح از سال ۹۸ در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) با هدف برگزاری دوره‌های ویژه قرائت قرآن کریم و ارتقای کمی و کیفی قرائت قرآن کریم در قرآن‌آموزان و نخبگان قرآنی آغاز شده است و نخبگان قرآنی را در سطح استانی و کشوری برای حضور در مسابقات آماده کرده و سطح کیفی قرائت قرآن کریم را در فراگیران با برگزاری دوره‌های آموزشی خاص و ویژه قرائت قرآن کریم تقویت کرده و افزایش می‌دهد.

همچنین نخبگان قرآنی خارج از مرکز قرآن و حدیث برای شرکت در این طرح ابتدا باید در مصاحبه ورودی مرکز قرآن و حدیث شرکت کرده و پس از آن در صورت قبولی در طرح تلاوت قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل‌ بیت‌(ع) حاضر شوند.

یادآور می‌شود، کودکان و نوجوانان پسر برای ثبت‌نام در طرح‌های قرائت و حفظ قرآن کریم مرکز قرآن و حدیث می‌توانند عصرها به واحد آموزش قرائت آقایان واقع در شبستان نجمه خاتون(س) مراجعه کنند. همچنین علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌ها ساعت ۱۵ تا ۲۰ هر روز می‌توانند با شماره ۳۷۱۷۵۵۳۰_۰۲۵ تماس بگیرند و از طریق سامانه مرکز قرآن و حدیث تا ۱۶ مهرماه در دوره‌های قرآنی مرکز قرآن و حدیث ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام
captcha