وقف در حوزه‌های اجتماعی و قرآنی مغفول مانده است
کد خبر: 3998130
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
معاون فرهنگی اوقاف خراسان‌جنوبی:

وقف در حوزه‌های اجتماعی و قرآنی مغفول مانده است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: وقف در حوزه‌های مربوط به مسائل اجتماعی مردم به خصوص ازدواج و جهیزیه، کمک به فقرا و مستمندان و مباحث قرآنی مغفول مانده است.

وقف در حوزه‌های اجتماعی و قرآنی مغفول مانده استبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، شب گذشته، 26 شهریورماه در حاشیه اختتامیه چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات قرآنی در جمع خبرنگاران، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف اوقاف و امور خیریه توجه به فرامین و سخنان مقام معظم رهبری است.

وی افزود: وقتی رهبری فرمودند که مردم ما باید با قرآن آشنا شوند، به‌طوری که 10 میلیون حافظ قرآن را تحویل جامعه دهیم، سازمان اوقاف بر خود واجب دانست که در عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری قدمی بردارد.

رحیمی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف در این راستا برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطوح مختلف از شهرستان تا بین المللی است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه معتبرترین مسابقات قرآن را سازمان اوقاف برگزار می‌کند، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآن در مرحله اول جمع شدن علاقه‌مندان به قرآن کریم و سپس شناسایی استعدادها و نخبگان قرآنی است.

رحیمی با اشاره به اینکه این مسابقات می‌تواند نخبگان و الگوها را شناسایی کند و مقدمه‌ای برای الگو و نخبه‌شناسی در مباحث قرآنی باشد، اظهار کرد: خراسان‌جنوبی با توجه به علایق مردم به مباحث قرآنی در همه حوزه‌ها فعالیت دارد، اما در حفظ قرآن قوی‌تر است.

وی با اشاره به اینکه برنامه حفظ قرآن در تمام استان از سوی اوقاف دنبال می‌شود، گفت: وظیفه اوقاف در زمینه حفظ است و سایر رشته‌های قرآن بر عهده سایر نهادها است، اما اوقاف از اماکنی که استعداد پرورش نخبگان قرآنی در سایر رشته‌ها را دارند، حمایت می‌کند.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه نیازهایی در استان مشاهده می‌شود که در مراکز مشاوره وقف به مردم پیشنهاد می‌دهیم تا وقف‌های جدید خود را در آن حوزه‌ها انجام دهند، گفت: وقف در حوزه‌های مربوط به مسائل اجتماعی مردم به خصوص ازدواج و جهیزیه، کمک به فقرا و مستمندان، مباحث قرآنی مغفول مانده است.

رحیمی یادآور شد: تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و طلاب، حوزه‌های درمانی و کمک به بیمارستان‌ها و بیماران از جمله مواردی است که برای وقف جدید به مردم پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام
captcha