گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات دولت سیزدهم به قم
کد خبر: 3997982
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات دولت سیزدهم به قم

حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیراطلاعات دولت سیزدهم امروز پنج‌شنبه وارد شهر مقدس قم شد و با چند تَن از مراجع عظام تقلید و علمای این شهر دیدار کرد که در این دیدارها بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در تأمین امنیت و مبارزه با فساد و ناامنی تأکید شد.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام خطیب وزیراطلاعات امروز پنج‌شنبه وارد شهر مقدس قم شد تا دیداری با مراجع عظام تقلید و علمای این شهر داشته باشد.

حجت‌الاسلام خطیب در ابتدای ورود به قم در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین دیدار و گفتگو کرد و در این دیدار پیام و سلام گرم رئیس جمهور را تقدیم آیت‌الله حسینی بوشهری کرد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات به قم/ تأکید بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در نظام

وزارت اطلاعات پرچمدار مبارزه با فساد باشد

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد به نقش بسیار مهم و کلیدی این وزارت خانه در تأمین امنیت و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش و اقدامات خوب این وزارتخانه بوده‌ایم که تعجب دشمنان را برانگیخته است.

حجت‌الاسلام خطیب در این دیدار گزارشی از اقدامات دولت در بحث سلامت و تأمین واکسن وتلاش‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت و خنثی‌سازی توطئه‌ها را ارائه کرد.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید پرچمدار مبارزه با فساد باشد به نقش بسیار مهم و کلیدی این وزارت خانه در تأمین امنیت و مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد درخشش و اقدامات خوب این وزارتخانه بوده‌ایم که تعجب دشمنان را برانگیخته است.

تقدیر از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج)

آیت‌الله نوری همدانی نیز  در دیدار حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ضمن تقدیر از ایثارگری‌های سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشاره به روایات ائمه معصومین علیهم السلام بر اهمیت تلاش‌های این وزارتخانه تاکید کرد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات به قم/ تأکید بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در نظام

در ابتدای این دیدار نیز حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب ضمن اشاره به وضعیت منطقه و نقش استکبار جهانی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به تشریح برنامه‌های این وزارت خانه پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین خطیب در ادامه دیدارهای خود در قم با حضور در دفتر آیت‌الله جعفر سبحانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد و از برنامه‌های دولت سیزدهم و وزارت اطلاعات سخن گفت.گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات به قم/ تأکید بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در نظام

نگران مسائل اقتصادی هستیم

در ادامه دیدارها آیت‌الله مکارم شیرازی، روز پنجشنبه در دیدار وزیر اطلاعات اظهار کرد: امنیت در کشور ما خوب است و در مجموع ناامنی نداریم اما راجع به مسائل اقتصادی همچنان نگران هستیم و معتقدیم توفیق دولت سیزدهم و رئیس جمهوری در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادی است. 

مرجع تقلید شیعیان افزود: انتظار داریم تحولی در عرصه اقتصادی و سفره مردم ایجاد شود که البته هنوز آثارش نمایان نیست.

وی ادامه داد: برای این که مشکلات اقتصادی حل شود باید جلوی افراد فاسد و مفسد گرفته شود، باید جلوی افراد قاچاقچی گرفته شود که از طریق قاچاق اجناس و کالا و بعضا زد و بند با برخی از مسئولان، کار خود را به پیش می‌برند.

این مرجع تقلید افزود: باید با رانت خواران‌اند هم که اجازه نمی‌دهند اقتصاد کشور سامان پیدا کند برخورد جدی شود؛ آنان از دولت تسهیلات بسیار خوبی می‌گیرند و بعد هم به تعهدات خود عمل نمی‌کنند؛ همان کالا و اجناسی که با قیمت پایین خریده بودند را با قیمت بالا در بازار به فروش می‌رسانند؛ این که چطور می‌شود جلوی‌شان را گرفت خود جای بحث است.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات به قم/ تأکید بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در نظام

وی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه بیشتر رسانه ملی و دیگر رسانه ها به مسائل و مشکلات اقتصادی شد و تاکید کرد: به طور حتم کرونا مساله مهمی است اما نباید با پیش کشیدن کرونا مسائل اقتصادی را فراموش کنیم.

مراقب نفوذ دشمن در شهر قم باشید

مکارم شیرازی همچنین مراقبت نسبت به نفوذ، بویژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمی دانست و بیان کرد: خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه‌های علمیه، بیش از دیگر شهرهاست؛ دولت‌های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه‌های مهمی دارند؛ در این خصوص واقعا باید هوشیار بود و در این زمینه وزارت اطلاعات باید به خوبی نقش آفرینی کند.

وی در پایان ضمن دعا برای موفقیت دولتمردان و رئیس جمهوری اظهار کرد: با برنامه ریزی، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهی مردم مشکلات حل شود؛ مسائل خارجی بوده و هست، اگر ما مشکلات داخلی را حل کنیم دشمنان خارجی نمی‌توانند ضربه بزنند، کما اینکه تا بحال هم نتوانسته‌اند. شما اشراف خوبی نسبت به مسائل این حوزه داشته و دارید.

عده‌ای به دنبال شکاف میان مسئولان و مردم هستند

آیت‌الله سید محمد سعیدی نیز در دیدار حجت‌الاسلام سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: اینکه دولتمردان برای زیارت حضرت معصومه(س) و دیدار با مراجع و علما اهتمام دارند بسیار ارزشمند است و امیدواریم این دولت منسجم بتواند در خط مستقیم حرکت کند و عمل به منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه وزیر اطلاعات به قم/ تأکید بر نقش کلیدی وزارت اطلاعات در نظام

وی با بیان اینکه اگر کسی تقوا داشته باشد خداوند راه را به او نشان می‌دهد، افزود: اگر چه که مؤمن باید در هر کاری که می‌کند تخصص پیدا کند اما اگر تلاش خود را انجام دهیم و تقوای الهی را در کارهای خود رعایت کنیم خداوند راه‌های ناشناخته را برای ما باز و کارهای ناممکن را ممکن می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه هرکس نصرت و کمک خدا را می‌خواهد باید خدا و دین خدا را یاری کند، گفت: باید نسبت به رعایت تقوا به عنوان یک ارزش و نسبت به یاری دین خدا به عنوان یک وظیفه عمل کرد، زیرا این دو عامل در گشایش کارها بسیار مؤثر است و کمک و یاری خداوند را برای ما به دنبال دارد.

وی رعایت تقوا و یاری دین خدا را از وظایف مسئولان در نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این دولت نشان داده که اهل خدمت به مردم برای رضای خدا است و مردم باید مراقب باشند چراکه افرادی از روی جهل و یا سازمان یافته و وابسته به گروه‌های شکست خورده معاند به دنبال شکاف میان مسئولان و مردم هستند.

احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب در ادامه این دیدار در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به برنامه‌های دولت سیزدهم اظهار کرد: از اولویت‌های مهم دولت بحث سلامت و کرونا است که رئیس جمهور همه دولت را برای حل مسأله واکسن بسیج کرده است.

وی با اشاره به واردات واکسن‌های ویژه دانش آموزان و دانشجویان، گفت: امیدواریم با تزریق این واکسن‌ها مدارس و دانشگاه‌ها هر چه زودتر حضوری شوند و تلاش مضاعف دولت بر این است که تا پایان سال مراسم‌، اجتماعات و کسب و کارها به حالت عادی برگردد.

خطیب یکی از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم را تعامل و ارتباطات با کشورهای همسایه دانست.

وزیر اطلاعات با تاکید بر لزوم ایجاد امید در جامعه، گفت: احیای سرمایه اجتماعی در دولت سیزدهم دنبال می‌شود.

یادآور می‌شود که این دیدارها بدون اعلام قبلی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha