تأکید بر بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم
کد خبر: 3982911
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۹
ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع تقلید قم گزارش می‌دهد؛

تأکید بر بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم

مراجع عظام تقلید در دیدار رئیس جمهور منتخب با اشاره به گلایه مردم از وضعیت اقتصادی بر ضرورت اهتمام جدی دولت جدید برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تاکید کردند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجعبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی پنجشنبه شب به منظور دیدار با مراجع عظام تقلید وارد قم شد پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و انجام اعمال در مسجد مقدس جمکران ساعت ۸ صبح جمعه با آیت‌الله نوری همدانی دیدار و گفتگو کرد.

آیت‌الله العظمی نوری همدانی در این دیدار با ابراز خوشحالی از اینکه رئیس جمهور منتخب پرچم برپایی عدالت و حق را به دست گرفته است، گفت: این امر ساده‌ای نبود، شما شناخته شده و طرفدار حق و عدالت هستید.

وی افزود: مردم امروز زیر چنگال ظلم و ستم استکبار قرار گرفته‌اند، البته مردم عادی بیدارند و به این مطلب پی برده‌اند که در دنیای امروز با چه مشکلاتی مواجه‌اند و مستضعفین جهان از این مشکلات به ستوه آمده و به شدت به دنبال کسی هستند که بتواند پرچم عدالت خواهی را به دست بگیرد.

حجت‌الاسلام رئیسی نیز در ادامه گفت: بدون تردید دولت نیازمند همراهی همه مردم است، عنوان دولت را دولت مردمی گذاشتیم، حضور و همکاری همه مردم موثر است رهنمودهای مراجع می تواند برای آینده دولت بسیار تاثیرگذار باشد مردم هم نگاهشان به مراجع و بزرگان خود است.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

وی یادآور شد: به رغم همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز در عرصه‌های مختلف وجود دارد به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم.

حجت‌الاسلام رئیسی سپس با حضور در مدرسه عالی امام کاظم (ع) با آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی دیدار کرد؛ آیت‌الله مکارم شیرازی امروز در این دیدار ضمن اشاره به نارضایتی اقشار مختلف مردم از وضع معیشت‌شان تاکید کرد: باید ریشه وضع موجود مورد توجه قرار بگیرد و اصلاح شود.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

این مرجع تقلید عنوان کرد: اینکه تصور کنیم که امکان ندارد، این وضع را سامان داد، اشتباه است.

آیت‌الله العظمی سبحانی نیز در دیدار جداگانه‌ای اقدام رئیس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمنددانست و اظهار کرد: بی تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات مؤثر باشد.

وی افزود: فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی در غلبه بر مشکلات اقتصادی مؤثر است و امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

حجت‌الاسلام رئیسی نیز با تاکید بر اهتمام دولت جدید به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور گفت: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های مؤثر بردارد.

آیت الله العظمی علوی گرگانی نیز در دیدار رئیس جمهور منتخب از وضعیت اقتصادی مردم ابراز نارضایتی کرد و گفت: باید به نیروی ارزشمند جوانان و رسیدگی به مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان توجه کرد؛ ملت ایران امروز، شرایط اقتصادی مناسبی ندارند و امید است در دوره شما مشکلات تا جایی که ممکن است کاسته و برطرف شود.

این مرجع تقلید در توصیف عملکرد گذشته حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه، تصریح کرد: در عملکرد گذشته خود بت شکن بودید و امیدوارم همچنان ابراهیم‌وار در مسیر شکستن بت‌های فساد و ناکارآمدی موفق باشید.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

وی با تاکید بر لزوم بهره‎ مندی از ظرفیت اقشار مختلف جامعه برای رفع مشکلات کشور بیان کرد: مسئولیت بسیار سنگین است و خدا باید به شما کمک کند، نخستین موضوعی که در کشورمان مورد توجه باشد، بهره مندی از ظرفیت عظیم نیروهای ارزشمند جوان است و مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: حل مشکلات معیشتی و رونق کسب‌وکار مردم را اولویت دولت سیزدهم است و تلاش خواهیم کرد گشایش‌هایی در زندگی مردم صورت دهیم که احساس کنند شرایط متفاوت شده است.

وی گفت: مردم امروز به‌شدت مشکل معیشتی و کسب‌وکار دارند و تمام تلاش دولت در مسیر برطرف‌کردن این مشکلات اساسی خواهد بود.

در ادامه این دیدارها حجت الاسلام رئیسی با حضور در بیت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با وی دیدار و گفتگو کرد؛ این مرجع تقلید با اشاره به اینکه مردم گرفتاری‌های فراوانی دارند و هر روز بر ابعاد آن اضافه می‌شود، گفت: امروز مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش شما قرار گرفته است و مردم نیز چشم امید به شما دوخته‌اند لذا هر مقدار که در توان دارید باید برای کمک به مردم تلاش کنید.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان کرد: بی‌تردید با ویژگی‌ها و محاسنی که از شما سراغ داریم می‌توانید گام‌های مفید و مؤثری در بهبود وضعیت زندگی مردم بردارید و در این راه دعاگوی شما هستیم.

رئیس جمهور منتخب دغدغه آیت‌الله صافی گلپایگانی در خصوص ارتباط گسترده با کشورهای همسایه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تقویت و ایجاد مناسبات و روابط همه‌جانبه با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت بنده خواهد بود و اینگونه روابط را به نفع ایران و کشورهای همسایه می‌دانیم.

دیدار با آیت‌الله العظمی شبیری زنجانی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب به قم بود؛ آیت الله شبیری زنجانی با اشاره به رنج و سختی که امروز مردم با آن درگیر هستند گفت: باید با تلاش شبانه روزی و مجاهدانه آرامش و آسایش را به زندگی مردم بازگرداند.

گزارش ایکنا از سفر یک روزه رئیس جمهور منتخب در دیدار با مراجع

رئیس جمهور منتخب نیز اتکا به منابع داخلی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید تلاش کنیم اقتصاد و سفره مردم به امکانات و ظرفیت‌های داخل کشور متصل شود و در این صورت است که آسیب پذیری کشور در مقابل تکانه‌های مختلف کاهش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha