مدارس علمیه خواهران به کانون معرفتی بانوان تبدیل شوند
کد خبر: 3997870
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
حجت‌الاسلام قمی تأکید کرد:

مدارس علمیه خواهران به کانون معرفتی بانوان تبدیل شوند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بدون جدی‌ گرفتن بانوان به ‌ویژه حوزه‌های علمیه خواهران، تحول بزرگی در فرهنگ اتفاق نخواهد افتاد و باید اهتمام به این مساله یک اولویت باشد؛ مدارس علمیه خواهران در استان‌ها باید به پایگاه ویژه فرهنگی و نقطه کانونی معرفتی بانوان تبدیل شوند.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی روز چهارشنبه 24شهریور ماه در نهمین نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها که با حضور مدیر و معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در مجتمع ۳۱۳ جمکران قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت بانوان در حوزه فرهنگ و تبلیغ، اظهار کرد: همان گونه که حوزه علمیه، فرهنگ، تبلیغ و رسالت‌های تبلیغ را جدی گرفته‌ایم، مسایل بانوان را نیز جدی گرفته‌ایم و بانوان طلبه نیز دارای جایگاه ویژه‌ای هستند.

وی با بیان اینکه همه این موارد در نقاط کانونی با هم تجمیع می‌شوند و به یکدیگر ربط دارند، ادامه داد: فضای مدارس علمیه خواهران در جای جای میهن اسلامی مهم است و باید این فضا، کانونی برای مراجعه بانوان حتی بانوان غیرطلبه باشد.

قمی افزود: در نقطه کانونی نظام دغدغه‌ها و توجهات، این مساله را به صدر می‌نشانیم و در سبد اولویت‌های امسال مسایل بانوان به طور برجسته و ویژه لحاظ شده است؛ این تصمیم را یک تصمیم جمعی و جدی می‌دانیم و توقع ما از مدیران کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور این است که این مساله را در سبد اولویت‌ها جدی بگیرند.

بهره‌مندی از خواهران مبلغه در طرح آمایش فرهنگی

وی با اشاره به راه اندازی اتاق وضعیت فرهنگی مبتنی بر طرح آمایش فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: برای تکمیل این طرح باید به فهم خواهران مبلغه و طلبه نیز مراجعه داشته و از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

وی یادآور شد : در هر محوری که فعالیت می‌کنیم، باید به نقش بانوان و حوزه‌های علمیه خواهران توجه کنیم و مدارس علمیه خواهران در استان‌ها باید به پایگاه ویژه فرهنگی و نقطه کانونی معرفتی بانوان تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha