آغاز مجدد فعالیت سینما‌های قم بدون مانع است
کد خبر: 3997597
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

آغاز مجدد فعالیت سینما‌های قم بدون مانع است

رئیس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:‌ با توجه به تغییر رنگ کرونایی استان قم از قرمز به نارنجی هیچ مانعی برای از سرگیری مجدد سینما‌ها در استان وجود ندارد.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشادو فرهنگ اسلامی استان قم، محمدکاظم رضوانی رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی گفت‌وگویی اظهار کرد: فعالیت سینما‌های استان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت ظرفیت ۵۰ درصدی از امروز تا اطلاع ثانوی بلامانع است.

وی ادامه داد: سینما‌های استان ملزم به رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی هستند و در این زمینه دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده‌است.

رضوانی افزود: رعایت فاصله‌گذاری، فروش بلیت متناسب با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها، استفاده از ماسک و دستکش برای عوامل و همچنین تماشاگران سینما، فروش بلیت به‌صورت الکترونیکی و ضدعفونی کردن مستمر سالن‌های نمایش از جمله مهم‌ترین مسائل بهداشتی است که باید در سینما‌ها رعایت شود.

رییس اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خسارت‌های واردشده به صنعت سینمای قم را بسیار سنگین دانست و گفت: صنعت سینما در این استان شامل بخش‌های تولید، آموزش و نمایش با شیوع کرونا و تعطیلی تمامی فعالیت‌های مرتبط به‌شدت آسیب دید ضمن اینکه علاوه بر سینماها، آموزشگاه‌های آزد سینمایی نیز دچار مشکل جدی کرد که پیگیری‌های بسیاری برای جبران این خسارت‌ها انجام شده‌است.

انتهای پیام
captcha