توزیع 40 هزار بسته معیشتی در البرز
کد خبر: 3997213
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

توزیع 40 هزار بسته معیشتی در البرز

رئیس بسیج سازندگی البرز گفت: پانزدهمین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه با توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی در استان اجرا می‌شود.

توزیع 40 هزار بسته معیشتی در البرز

مهران طیران، رئیس بسیج سازندگی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: مرحله پانزدهم مواسات و همدلی و کمک‌های مؤمنانه با محوریت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی از امروز، 22 شهریور آغاز و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در این رزمایش ۴۰ هزار بسته معیشتی بین افراد کم‌برخوردار توزیع می‌شود، افزود: ۱۰ هزار بسته لوازم‌التحریر، یک هزار و ۸۰۰ دست پوشاک و ۷۵ هزار پرس غذای‌ گرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع می‌شود.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه این مرحله با محوریت طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در حال اجراست، اضافه کرد: در کنار اقداماتی که در این طرح در حوزه مراقبت، واکسیناسیون و نظارت که در حال انجام است، توسط تیم‌های سیار امدادرسان با استفاده از ظرفیت یگان موتوری سپاه و بسیج و آحاد مردمی شکل گرفته و به‌صورت قرارگاه‌های محلی با محوریت مسجد انجام می‌شود.

وی گفت: در بحث آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با برنامه‌ریزی از سوی سازمان زندان‌ها و خیرین انجام شده، ۲۰ نفر از زندانیان آزاد و به کانون خانواده برگردند.

طیران با بیان اینکه در حوزه اشتغال نیز، سه کارگاه در هفته دفاع مقدس به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: بر این اساس با افتتاح دو کارگاه تولیدی پوشاک و یک کارگاه صنایع دستی، زمینه اشتغال ۱۰۰ نفر به صورت پایدار فراهم خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حوزه مسکن محرومین، به همت جهادگران بسیج سازندگی سپاه استان البرز سه مسکن احداث کامل و ۲۵ مسکن مرمت و در حال مرمت است که این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

رئیس بسیج سازندگی استان البرز بیان کرد: در این دوره علاوه بر ظرفیت‌های سپاه و بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) پای کار آمدند و بخش عمده‌ای از کمک‌ها توسط ستاد انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مراکز نیکوکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) هم در این مرحله نقش پررنگی دارند و سایر نهادها مانند اوقاف، کانون مسجد و آستان قدس رضوی برنامه‌هایی در خصوص رزمایش کمک‌های مؤمنانه به انجام می‌رسانند.

این مسئول یادآور شد: تلاش ما این است که این برنامه‌ها تا پایان سال در فاصله‌های زمانی و موقعیت‌های مشخص انجام شود و بتوانیم در خدمت مردم شهیدپرور استان البرز باشیم.

وی متذکر شد: تمام شعب بسیج سازندگی، پایگاه‌های مقاومت، حوزه‌های مقاومت و نواحی مقاومت این آمادگی را دارند که کمک‌های مردم را جمع‌آوری و در کوتاه‌ترین زمان به دست نیازمندان برسانند.

انتهای پیام
captcha