پیش‌بینی مشارکت یک سوم مساجد خراسان رضوی در طرح «مهرواره اوج»
کد خبر: 3996966
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

پیش‌بینی مشارکت یک سوم مساجد خراسان رضوی در طرح «مهرواره اوج»

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۲۰۰۰ مسجد استان در طرح «مهرواره اوج» مشارکت داشته باشند.

پیش‌بینی مشارکت یک سوم مساجد خراسان رضوی در طرح «مهرواره اوج»به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی صاحبقرانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، 21 شهریورماه در نشست خبری «مهرواره اوج» در محل این اداره‌کل اظهار کرد: مقام معظم رهبری، در 20 مردادماه سال جاری، در سخنرانی خود به تداوم نهضت احسان عمومی تأکید کردند و فرمودند این نهضت باید اوج بگیرد، بنابراین بر این اساس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح مهرواره اوج در راستای لبیک به فرمان رهبری گام برداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه امر امامت تعداد بسیاری از مساجد در اختیار سازمان تبلیغات است، با استفاده از ظرفیت مساجد این طرح اجرا خواهد شد و امامان جماعت را پای کار اجرای فرمان رهبری بیاوریم.

صاحبقرانی اظهار کرد: پیش‌بینی و برنامه‌ریزی ما این است که چهار ویژگی که در فرمان رهبری بود، اجرایی کنیم اولین ویژگی شناخت دقیق مسئله، شناخت ظرفیت‌های محله، یافتن راهکار عملی و دقیق برای حل مسئله و جهت‌گیری صحیح در حل مسائل به سوی جامعه اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: در فرآیند طراحی «مهرواره اوج» عزم خود را جزم کرده و تلاش داریم این چهار ویژگی را لحاظ کنیم. «مهرواره اوج» در ادامه مهرواره محله همدل که در ماه رمضان آغاز شد و در کشور بیش از 50هزار مسئله شناسایی، مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای حل آن تبیین شد.

وی ابراز کرد: در طرح «مهرواره اوج» تصمیم گرفته شد، طرح مهرواره محله همدل ارتقاء یابد و با جلساتی که با امور مساجد برگزار شد، بر آن شدیم تا تعداد بیشتری از مساجد را درگیر حل مسئله در جامعه کنیم.

ثبت‌نام 1000 امام جماعت در طرح «مهرواره اوج»

صاحبقرانی تصریح کرد: با توجه به اینکه شبکه امامت تعدادی از مساجد به عهده سازمان تبلیغات است، این دعوت به همکاری صورت گرفته و تاکنون حدود ۱۰۰۰ امام جماعت لبیک خود را به این فرمان اعلام کردند که این در قالب فضای مجازی انجام شده و پس از مرحله لبیک، ارزیابی فرم‌های اولیه از ششم تا ۲۶ شهریورماه، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: بعد از طی این مراحل مسئله توانمندسازی امامان جماعت در دستور کار است که مدل توانمندسازی در قالب حلقه‌ها با انتقال تجارب و زیر نظر مربی مربوطه صورت خواهد گرفت. امید است با این طرح نهضتی در امر خدمت‌رسانی در فضای استان ما نیز شکل گیرد، ضمن اینکه این طرح به‌صورت ملی و در سراسر کشور قرار است، اجرایی شود.

وی بیان کرد: از عزیزانی که در مساجد امامت را عهده‌دار هستند، دعوت می‌کنیم که در این طرح نیز شرکت کنند تا این طرح استانی به نحو احسنت اجرا شود.

صاحبقرانی اضافه کرد: جامعه هدف این طرح امامان جماعت هستند و یکی از خدمات این طرح، بحث توانمندی امامان جماعت در حل مسائل است. در طرح «مهرواره محله همدل» مسئله هر محله در همان محله شناسایی و با استفاده از ظرفیت همان محل راهکار ارائه می‌شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: پای کار آوردن تمام مساجد استان از اهداف ماست و در حال حاضر در سطح خراسان رضوی ۶۵۰۰ مسجد موجود است که البته تعدادی از آن‌ها فعال نیست، لذا پیش‌بینی ما این است حدود یک سوم مساجد استان در این طرح مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 968 امام جماعت به این طرح لبیک گفتند، تصریح کرد: با توجه به پای کار آمدن امور مساجد پیش‌بینی ما این است که 2000 مسجد در این طرح شرکت کنند و امیدواریم این اتفاق بیفتد که اگر این امر محقق شود، اتفاق مبارکی است و حرکت تحولی در پیوند مسجد و جامعه خواهد افتاد و مردم یکی از کارکردهای جامعه را به چشم خواهد دید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در این طرح از ظرفیت مساجد به‌عنوان حلقه میانی برای حل مسائل جامعه به‌عنوان یک پایگاه استفاده می‌شود و امامان جماعت در این حلقه میانی در راستای این طرح فعالیت کنند.

صاحبقرانی با بیان اینکه شناسایی مسائل محله در «مهرواره محله همدل» هدف اصلی بود، گفت: در این طرح علاوه بر شناسایی مسائل اولویت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و حل آن نیز در دستور طرح قرار می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: بخشی از این طرح به صورت ستادی، بخشی نیز به صورت استانی و بخشی به‌صورت شهرستانی پیگیری می‌شود، اما مسئله اصلی این است که مسائل محله با مدیریت امام محله و اهالی همان محل حل می‌شود، چرا که معتقدیم غالب اصلی مسائل محل توسط خود اهلی و به‌صورت محلی قابل حل است.

وی بیان کرد: دغدغه ما در طرح «مهرواره اوج» این است که در این طرح به سراغ مسائلی برویم که در خود آن محل و به صورت محلی قابل حل باشد، چرا که برخی از مسائل در سطوح بالاتر و حتی در سطح ملی قابل حل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی  تصریح کرد: فراخوان این طرح از روز جهانی مسجد آغاز شده و تا روز یکشنبه 23 آبان‌ماه مصادف با سالروز ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha