کنگره شهید مدنی؛ حرکتی برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی
کد خبر: 3996663
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد:

کنگره شهید مدنی؛ حرکتی برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کنگره شهید مدنی حرکتی خداپسندانه برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی است، گفت: شهید مدنی ویژگی‌های خاصی از جمله قدرت انسجام‌بخشی در بین مردم داشته است، این عالم مردمی در هر کجا که بوده با تأسیس سیستم‌ها و نهادها پا را از تبلیغات دینی فراتر گذاشته و وارد خدمات اجتماعی شده‌ است.

کنگره شهید مدنی حرکتی برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدعلی زلفی‎‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، 20 شهریورماه، در کنگره ملی شهید مدنی در همدان با بیان اینکه به لطف الهی قدرت سخت کشور ما هر روز قوی‌تر از گذشته می‌شود، اظهار کرد: امیدواریم قدرت نرم نظام هم روز به روز ارتقای یابد یعنی این نظام در قلب و دل همه مردم جای گیرد.

وی با بیان اینکه کنگره شهید مدنی حرکتی خداپسندانه برای افزایش قدرت نرم جمهوری اسلامی است، افزود: شهدا متعلق به همه با هر قومیت و گرایش سیاسی هستند، در جمهوری اسلامی هر مسئولی در راه شهدا قدم بردارد عاقبت به‌خیر خواهد شد.

زلفی‌گل بیان کرد: با مطالعه زندگی شهید مدنی متوجه می‌شویم که ویژگی‌های خاصی از جمله قدرت انسجام‌بخشی در بین مردم داشته است، این عالم مردمی در هر کجا که بوده با تأسیس سیستم‌ها و نهادها پا را از تبلیغات دینی فراتر گذاشته و وارد خدمات اجتماعی شده‌ است.

وی با بیان اینکه امروز بزرگ‌ترین چالش کشور مسئله اشتغال و اشتغال‌زایی است، افزود: همه در ایجاد نهضت اشتغال‌زایی سهیم بوده و باید آن را به پروژه اول کشور تبدیل کنیم، روحانیون با قدرتی که دارند می‌توانند در انسجام‌بخشی و تبدیل کردن اشتغال‌زایی به یک نهضت ملی به کمک حاکمیت بیایند.

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری تأکید کرد: روحانیون ‌می‌توانند با تأسی از شهید محراب ایده‌هایی مؤثر با سرمایه‌داران خوب ارائه و با کمک مشارکت مردمی در ایجاد سیستم‌های اشتغال‌زایی گام بردارند و تلاش کنند تا شرکت‌های دانش‌بنیان رونق بیشتر بگیرد.

وی با بیان اینکه بزرگ‌ترین دفاع کشور جنگ با بیکاری است، ادامه داد: اگر برای جوانان شغل ایجاد شود مشکل ازدواج و مسئله کاهش جمعیت کشور حل خواهد شد.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه قدرشناسی از سرمایه‌های نمادین بهترین نوع سرمایه‌گذاری است، تأکید کرد: در ایران سرمایه‌های فراوانی داریم که یکی از آنان شهید مدنی است.

وی در پایان گفت: در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ترویج علم، ثروت و دانش در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم روحانیون و حوزه‌های علمیه هم در کنار وزارت علوم باشند.

انتهای پیام
captcha