ستاد کرونای قم باید الگویی برای کل کشور باشد
کد خبر: 3996173
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۴

ستاد کرونای قم باید الگویی برای کل کشور باشد

استاندار قم با اشاره به اینکه فعالیت‌های ستاد استانی مبارزه با کرونا باید الگویی برای کل کشور باشد، گفت: همه مراکز و اصنافی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از ۷۰ درصد است، باید این میزان را تا هفته آینده به بیش از ۷۰ درصد برسانند.

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در نشست امروز 17شهریور ماه ستاد استانی مبارزه با کرونا با تقدیر از اقدام جهادی نیروهای مسلح برای تجهیز بیمارستان تنفسی در قم بیان کرد: تشکر ویژه را باید از افرادی مانند سرلشکر باقری، امیر موسوی و امیر جلالی نسب داشته باشیم که به محض اعلام درخواست استان، با اقدام جهادی وارد میدان شدند.

وی با تشکر از همراهی دست اندرکاران استانی برای تجهیز این بیمارستان ادامه داد: البته ما از ارتش جمهوری اسلامی ایران انتظار تجهیز یک بیمارستان سیار را داشتیم، اما خوشبختانه این امر به استقرار یک بیمارستان تنفسی و دائمی در استان منجر شد.

استاندار قم ادامه داد: این اقدامات در شرایط عادی یک تا دو سال طول می کشد، اما خوشبختانه این بیمارستان در کمترین زمان ممکن و با اقدام جهادی، آماده بهره‌برداری می شود.

وی درباره ظرفیت این بیمارستان نیز گفت: سخن از ظرفیتی ۷۰ تختی برای این مرکز است، اما این ظرفیت تا ۱۰۰ تخت نیز قابل ارتقاست.

سرمست همچنین با ابراز نگرانی نسبت به برخی عادی انگاری‌ها در موضوع مبارزه با کرونا در استان اذعان کرد: تشدید نظارت‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که فعالیت ستاد کرونای استان باید الگویی برای کل کشور باشد افزود: همه مراکز و اصنافی که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها کمتر از ۷۰ درصد است، باید این میزان را تا هفته آینده به بیش از ۷۰ درصد برسانند.

وی با تأکید بر این که با این شرایط، ورودی بیمارستان‌های استان کم نخواهد شد اضافه کرد: عادی انگاری‌ها پذیرفتنی نیست.

استاندار قم همچنین خواستار پیگیری جدی طرح شهید سلیمانی در استان شد و گفت: کاهش سن در واکسیناسیون جزو اولویت‌های استان بوده و هست و این امر تا دستیابی به واکسیناسیون عمومی تداوم خواهد داشت.

وی درباره تعطیلی یک روزه برخی مراکز واکسیناسیون استان با هدف استراحت پرسنل فعال این مراکز، گفت: این امر باید با اطلاع رسانی کامل همراه باشد، ضمن آن که باید تدبیری اندیشیده شود تا القای ذهنیت عدم استقبال از واکسیناسیون را در استان به دنبال نداشته باشد.

سرمست در ادامه از ضرورت تکمیل واکسیناسیون فرهنگیان سخن گفت و اضافه کرد: شرط لازم برای بازگشایی مدارس، واکسیناسیون همه افراد مرتبط با دانش آموزان مانند معلمان، کادر مدارس، والدین و رانندگان سرویس مدارس است.

وی سیاست‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا را برای اعزام زائران اربعین به عتبات عالیات را شفاف خواند و بیان کرد: بر اساس سهمیه مورد توافق دو کشور، اولویت اعزام با موکب دارانی است که دو دُز واکسن خود را تا پایان هفته جاری دریافت کرده باشند.

استاندار قم سپس به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود مأموریت داد تا بررسی آسیب‌های مختلف ناشی از بیماری کرونا را در قالب کمیسیون اجتماعی و با استفاده از نظر صاحب نظران، متخصصان و پژوهشگران برای دستیابی به الگوی جدید سبک زندگی کرونایی و پساکرونایی در دستور کار قرار دهد.

 

انتهای پیام
captcha