«مهرواره اوج»؛ خدمت‌رسانی مساجد چهارمحال‌وبختیاری به محرومان جامعه
کد خبر: 3995799
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹

«مهرواره اوج»؛ خدمت‌رسانی مساجد چهارمحال‌وبختیاری به محرومان جامعه

«مهرواره اوج» با هدف برنامه‌ریزی مجدد برای شکل‌گیری نهضت مواسات با محوریت مساجد و امامان جماعت و حل مشکلات مردم در چهارمحال‌وبختیاری در حال اجراست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسماعیلی، راهیار بنیاد هدایت و دبیر «مهرواره اوج» در چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به آغاز این مهرواره در استان همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اوایل دهه اول محرم دستور جدی به مساجد دادند تا با برنامه‌ریزی مجدد، نهضت مواسات با محوریت مساجد و امامان جماعت برای حل مشکلات مردم اوج بگیرد، بنابراین ماهیت اسمی این مهرواره از بیانات رهبری گرفته شده است.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری، لبیک گویی و عملیاتی ساختن این دستور مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات اسلامی و بنیاد هدایت کشور به این جمع‌بندی رسیدند که مهرواره اوج برگزار شود که بر این اساس، چندین عملیات در محدوده زمانی سه ماهه از ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مساجد در استان آغاز شده و تا ۲۳ آبان سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) ادامه دارد.

اسماعیلی عملیات نخست را ناظر به لبیک امامان و ائمه جماعت مساجد به فرمان رهبری دانست و توضیح داد: در این راستا سامانه «لبیک» راه‌اندازی شد که امامان جماعت سراسر کشور با مراجعه به سامانه https://survey.porsline.ir/s/ALpbMUI به ثبت اسم و مسجد می‌پردازند؛ تا امروز بیش از 10 هزار لبیک توسط که امامانی که راهبری یک مسجد و محله را بر عهده دارند، در سامانه ثبت شده که این رقم در استان 160 نفر است. مجموع ائمه جماعات، روحانیون مستقر و طرح هجرت و روحانیون سازمان تبلیغات اسلامی در استان حدود 350 نفر است.

دبیر «مهرواره اوج» در استان بیان کرد: شناسایی مساجد فعال، نیمه‌فعال و غیر فعال استان از دیگر عملیات‌های مهرواره است که اطلاعات جمع‌آوری در این خصوص طبقه‌بندی و ثبت می‌شوند؛ همچنین امامان فعال شناسایی و در شبکه ملی ثبت می‌شوند تا پس از گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های متمرکز و منسجم، در اجرای برنامه‌ها و پویش‌های ملی و استانی از ظرفیت آنان استفاده شود.

اسماعیلی در خصوص عملیات اساسی این مهرواره، گفت: ایجاد انگیزه مجدد در مردم برای ورود به عرصه خدمت‌رسانی، کمک‌های مؤمنانه و رفع مشکلات مردم در محلات، احیای سنت حسنه مواسات و همدلی با استفاده از ظرفیت مساجد و جلب مشارکت مردم و خیران برای کمک به محرومان جامعه از مهم‌ترین اقدامات پیش‌بینی شده در استان در قالب مهرواره اوج است.

انتهای پیام
captcha