پخش زنده کرسی تلاوت اذان‌گاهی حرم بانوی کرامت از شبکه قرآن
کد خبر: 3995779
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹

پخش زنده کرسی تلاوت اذان‌گاهی حرم بانوی کرامت از شبکه قرآن

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) گفت: در حال حاضر کرسی تلاوت اذان‌گاهی حرم مطهر بانوی کرامت در روزهای دوشنبه برای تلاوت قرآن و اذان مغرب و در روزهای پنجشنبه برای تلاوت قرآن و اذان ظهر در اختیار قاریان نوجوان مرکز قرآن و حدیث قرار دارد که این کرسی به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما منعکس می‌شود.

به گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام فلاح‌پور، مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) طی سخنانی اظهار کرد: به همت مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) طرح تلاوت کریمه با هدف شناسایی و استعدادیابی از قاریان نوجوان برگزار و خروجی این طرح در کرسی اصلی تلاوت قرآن حرم مطهر بانوی کرامت مورد استفاده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با گذشت یک سال از طرح تلاوت کریمه از جمع ۶۰ قرائت‌آموز نوجوان ۲۰ قاری نوجوان با فراگیری مراحل تکمیلی توانایی قرائت در تراز استانی و کشوری را کسب کرده‌اند.

مسئول واحد برادران مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) افزود: در حال حاضر کرسی تلاوت اذان‌گاهی حرم مطهر بانوی کرامت در روزهای دوشنبه برای تلاوت قرآن و اذان مغرب و در روزهای پنجشنبه برای تلاوت قرآن و اذان ظهر در اختیار قاریان نوجوان مرکز قرآن و حدیث قرار دارد که این کرسی به‌صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما منعکس می‌شود.

وی گفت: همچنین با هدف ارتقا و آماده‌سازی قاریان نوجوان برای تلاوت در کرسی اصلی حرم مطهر، کرسی تلاوت اذان‌گاهی در شبستان نجمه خاتون(س) هر روزه در اختیار قاریان نوجوان مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) قرار گرفته است.

فلاح‌پور با بیان اینکه در این طرح آموزش‌هایی مانند قرائت تقلیدی، کارگاه‌های روش اجرای تلاوت، کارگاه اذان‌گویی و مکبری، آشنایی با سبک‌های تلاوت، کارگاه ارتقای فن تلاوت و دیگر عناوین آموزشی داده شده است، گفت: این طرح در هر فصل آموزشی ۱۶ هفته و در هر هفته سه جلسه سه ساعتی آموزش داشته است که در مجموع در هر فصل ۱۵۰ ساعت آموزشی دارد.

وی یادآور شد: این طرح در هر فصل آموزشی در مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان و مستعدین تلاوت می‌توانند ابتدای هر فصل آموزشی در این طرح نام‌نویسی کنند.

انتهای پیام
captcha