مشاغل خانگی شبکه‌سازی شوند
کد خبر: 3995737
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

مشاغل خانگی شبکه‌سازی شوند

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت با اشاره به نقش مشاغل خانگی در رونق تولید و رفع مشکلات اقتصادی جامعه بر ضرورت شبکه‌سازی مناسب این نوع مشاغل تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد ژوبین، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت امروز، 16 شهریورماه در دیدار با مدیر جهاددانشگاهی این شهرستان گفت: شرایط اقتصادی و محدویت منابع موجود باعث شده که با حجم زیادی از بیکاران مواجه شویم بنابراین نیاز به اجرای پروژه‌های اشتغالزایی داریم.

وی با بیان اینکه  علاوه بر ایجاد اشتغال در برخی حوزه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری کلان داریم، افزود: یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند با سرمایه کمتر برای افراد ایجاد اشتغال کند، حوزه مشاغل خانگی و خرد است.

ژوبین تصریح کرد: دولت‌ها نیز در نظر دارند با آموزش‌های کاربردی، تسهیلات و حمايت‌های لازم مشاغل خانگی و خرد را توسعه دهند تا افراد بتوانند با توجه به توانمندی‌های خود و سرمایه‌ای اندک کسب درآمد و امرار معاش کنند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرودشت با بیان اینکه حمایت‌ها و آموزش‌های کاربردی و برنامه‌ریزی صحیح قطعا می‌تواند افراد را به این اهداف و اشتغال پایدار برساند، گفت: اخیرا دستگاه‌های اجرایی حمایت‌کننده و آموزشی تمرکز و توجه خود و حتی بخشی از منابع خود را به سمت ایجاد و توسعه مشاغل خانگی هدایت کرده‌اند و بیش از گذشته در این راستا فعالیت دارند چرا‌که اصولاً بسیاری از افراد را صرفا می‌توان در این حوزه فعال و برای آن‌ها بازار کار ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: حوزه مشاغل خانگی دامنه و گستره و تنوع بسیاری دارد و چنانچه بتوان حوزه‌های نزدیک را بیشتر به هم مرتبط و متصل کرد و اصطلاحاً در این راستا شبکه‌سازی مناسب در بحث آموزش و به‌ویژه بازار کار و فروش ایجاد کرد بخش اعظمی از دغدغه‌ها کاسته خواهد شد، بنابراین مشاغل خانگی می‌تواند سهم بزرگی از مشاغل، تولید، صادرات و توسعه اقتصادی کشورها را در دست گیرد.

ژوبین با بیان اینکه در این خصوص در ایران نیز طرح‌های مشاغل خانگی توسط دولت و دستگاه‌های اجرایی اجرا شده است، گفت: هم اکنون نیز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعال است که مجری طرح جهاد دانشگاهی بوده و در سراسر کشور در حال اجراست.

انتهای پیام
captcha