دوچرخه‌سواری بانوان از موضوعات مورد توجه ستاد امر به معروف خراسان شمالی
کد خبر: 3995700
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

دوچرخه‌سواری بانوان از موضوعات مورد توجه ستاد امر به معروف خراسان شمالی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی گفت: دوچرخه‌سواری و پوشش بانوان از موضوعات مورد توجه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است.

دوچرخه‌سواری بانوان از موضوعات مورد توجه ستاد امر به معروف خراسان شمالیحجت‌الاسلام هادی رحیمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان شمالی با اشاره به اینکه 18 دستگاه فرهنگی عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هستند، بیان کرد: موضوعاتی مانند امنیت فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... در این ستاد مورد توجه قرار می‌گیرد و طی دو جلسه‌ گذشته نیز موضوع دوچرخه سواری و پوشاک بانوان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد ستاد بر خلاف گذشته که رویکرد سلبی بود در رویکرد جدید به فرهنگ‌سازی و امور ایجابی روی آورده است و در کنار تشکیل شورا در دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، در محلات و مساجد شورا تشکیل می‌دهد، ادامه داد: شش کارگروه زیر مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تشکیل شده است.

رحیمی در رابطه با کارگروه‌های زیر مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، اظهار کرد: کارگروه پیشکسوتان امر به معروف و نهی از منکر، کارگروه بانوان، نخبگان، طلاب، اصحاب هنر و اصحاب رسانه از جمله کارگروه‌های تشکیل شده هستند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی یا تأکید براینکه  قدرت مطالبه‌گری در بین اعضای جامعه باید افزایش یابد، افزود: در 20 عرصه فعالیتی که برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نظر گرفتیم، حدود 20 گروه احیاء‌گر نیز تشکیل شده است و تمام تلاش خود را برای افزایش قدرت مطالبه‌گری مردم به کار می‌گیریم.

رحیمی با بیان اینکه در خصوص دوچرخه سواری بانوان رویکرد ایجابی و فرهنگ‌سازی را در نظر داریم، تأکید کرد: موضوعات فرهنگی نیازمند زمان است و در حال حاضر نیز براساس جلسات برگزار شده، مقرر شد تا محیط مناسب برای دوچرخه سواری بانوان در شهرهای مختلف استان آماده شود و تخصیص اعتبار و انتخاب پارک‌های شهر انجام شده است که باید فضاسازی مناسب نیز در این پارک‌ها انجام شود.

وی با تأکید براینکه وظیفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیاء این فریضه است و نه تصدی‌گری، اضافه کرد: از این جهت ما حلقه وصل بین مجموعه‌ها و دستگاه‌ها هستیم تا بتوانیم آموزه‌های دینی و سرفصل‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب که یکی از آنها عدالت‌خواهی و مبارزه با مفاسد است را فعال کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: اقدامات سلبی در حوزه‌های مختلف زمانی انجام می‌شود که فرهنگ‌سازی انجام شده باشد در غیر این صورت تنها تذکر لسانی مورد توجه است.

انتهای پیام
captcha