سهم ۸۰ درصدی مردم در کمک‌های مؤمنانه
کد خبر: 3995416
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹

سهم ۸۰ درصدی مردم در کمک‌های مؤمنانه

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیش از 80 درصد کمک‌های طرح مواسات و همدلی در راستای دستگیری از نیازمندان در دوران کرونا توسط مردم صورت گرفته است.

سهم ۸۰ درصدی مردم در کمک‌های مومنانه‌به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، شامگاه گذشته، ۱۴ شهریورماه  در مراسم توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی با عنوان «شمیم حسینی» که در آستان متبرکه امام‌زاده غیاث‌الدین محمد(ع) مشهد برگزار شد، بیان کرد: این توفیق به سازمان اوقاف عنایت شد که این مسیر را با دقت طی کند.

وی  افزود: طرح رزمایش مواسات و همدلی از سوی رهبری موجب شد سازمان اوقاف در این مسئله ورود و خدمات زیادی ارائه کند. از طرفی سازمان اوقاف به دلیل امور خیریه بودن، باید در زمینه مواسات در کشور پرچمدار باشد.

حجت الاسلام خاموشی عنوان کرد: انسان برای رسیدن به کمال نیازمند دو بال عبودیت در محضر حق تعالی و یاری رساندن به دیگران است. این دو بال انسان را بهشتی می‌کند و وظیفه ما انسان‌ها این است که برای هم‌نوع دردمند، هم به صورت علنی و هم به صورت مخفیانه اهل خیر باشیم.

وی اظهار کرد: تظاهر به مواسات ضرورت جامعه فعلی ما است. صدقه علنی خوب است، اما انفاق به صورت مخفیانه ارزشمندتر است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به کمک‌های بسیج، ستاد اجرایی فرمان امام، کمیته امداد خمینی، نهادهای حاکمیتی و مردم گفت: بیش از 80 درصد کمک‌های انجام شده در جهت دستگیری از نیازمندان توسط مردم صورت گرفته است، چرا که مردم با اعتقاد به امام‌زادگان این حرکت را رقم زدند.

حجت الاسلام خاموشی تصریح کرد: افرادی که در این مسیر گام بر می‌دارند و از مال خود انفاق می‌کنند در پیشگاه خدا ثبت و ضبط خواهد شد و شخصی که به او انفاق شده آن چیزی که می‌بیند امیدوار به عدالت در جامعه و امیدوار به بسط زندگی و زدودن فقر خود می‌شود.  

در ادامه حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در طرح «شمیم حسینی» که در واقع بخشی از کمک‌های مومنانه است در مجموع کل کشور دو میلیون بسته به ارزش هزار میلیارد تومان به نیازمندان کمک می‌شود و همچنین در «مهر تحصیلی»، 35 هزار پک تحصیلی به مبلغ هفت و نیم میلیارد تومان توزیع می‌شود.

وی افزود: در خراسان رضوی و در چهارمین مرحله این رزمایش مجموعا 124 هزار بسته معیشتی به ارزش 50 میلیارد تومان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد که در این مرحله 14 هزار بسته معیشتی به همراه با 1100 بسته تحصیلی به ارزش 250 میلیون تومان تحت عنوان طرح « شمیم حسینی» و «مهر تحصیلی» بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

احمدزاده تصریح کرد: بسته‌های معیشتی در سطح استان تا پایان ماه صفر و پک‌های تحصیلی تا قبل از آغاز سال تحصیلی بین گروه‌‎های هدف توزیع خواهد شد.

وی در خصوص چگونگی شناسایی نیازمندان برای توزیع بسته‌های معیشتی و پک‌های تحصیلی گفت: با همکاری قرارگاه مواسات، مراکز افق امام‌زادگان و هیئت امنای بقاع متبرکه  افراد نیازمند شناسایی و سپس بسته‌ها توسط خادمین بقاع متبرکه بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha