تأکید مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعه
کد خبر: 3994710
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
در سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به قم مطرح شد؛

تأکید مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعه

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین سفر استانی خود پنجشنبه 11شهریور در شهر مقدس قم با چند تَن از مراجع تقلید دیدار کرد و مراجع عظام تقلید در این دیدار بر رفع بیکاری در جامعه و کنترل گرانی تاکید کردند.

تأکید مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نخستین سفر استانی خود صبح پنجشنبه وارد شهر مقدس قم شد.

وی در بدو ورود با حضور در گلزار شهدای علی بن‌جعفر(ع) به مقام شامخ شهدای ۸سال دفاع مقدس ادای احترام کرد؛ عبدالملکی در ادامه برنامه‌های خود در سفر به قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار کرد که مراجع تقلید عظام در این دیدار بر رفع بیکاری در جامعه و کنترل گرانی تاکید کردند.

دولت سیزدهم به صادرات توجه کند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جواد شهرستانی روز پنجشنبه در دیدار حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قم، توجه به صادرات را مهم دانست و بیان کرد: در صادرات باید به بسته بندی و کیفیت محصولات توجه کرد به عنوان مثال از صادرات زعفران می توان ۳۵۰ میلیون دلار درآمد ارزی داشت، اما این محصول به کشورهای خارجی صادر می شود و با بسته بندی مجدد در اختیار مردم جهان قرار می گیرد که مایه تاسف دارد.

مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعه تأکید کردند

نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران، توجه به نخبگان را مهم برشمرد و ابراز کرد: نیاز است که در علوم مختلف به نخبگان و جوانان اعتماد کرد تا بتوانیم در زمینه‌های مختلف به پیشرفت و توسعه برسیم.

توجه همه مسئولان به مردم و گرانی باشد

آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گرانی مساله‌ای است که مردم از آن رنج می‌برند و باید فکر اساسی برای آن شود، پایین آمدن ارزش پول ملی کشور واقعا تاسف‌بار است که نیاز است برطرف شود.

وی با بیان این که کار برای مردم و قدم برداشتن برای حل مشکلات ایشان پاداش فراوانی دارد، اضافه کرد: توجه همه مسئولان باید به مردم باشد و مردمی بودن و درک مشکلات آن ها باید یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران باشد.

مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعه تأکید کردند

به گفته این مرجع تقلید، مسئولان در نظام اسلامی راهنما و الگوی مردم هستند و باید در رفتار و کارهای خود به این مهم توجه داشته باشند.

نوری همدانی ابراز کرد: چنانچه عدالت را محور قرار دهید در کارتان موفق خواهید شد چراکه این توصیه مولا و پیشوایمان حضرت امیرالمومنین (ع) است.

این مرجع تقلید گفت: ایجاد شغل یکی از اقدامات مثبت دیگری است و باید سعی کنید برای مردم شغل ایجاد کنید چراکه یکی از آفت‌ها بیکاری است.

بیکاری؛ مهم‌ترین معضل کشور

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید نیز امروز در دیدار با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از موضوعات مهم کشور ما بیکاری به ویژه در قشر جوانان است هر جامعه‌ای که مردم آن بیکار باشند دچار مشکلات دینی خواهند شد بنابراین در درجه اول انتظار داریم به مساله اشتغال اهمیت داده شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، اضافه کرد: درهمه کارها با امید جلو روید و ناامید نباشید گر چه مملکت دچار مشکلات عدیده است.

مراجع عظام تقلید بر رفع گرانی و بیکاری در جامعه تأکید کردند

وی یادآور شد: در کشور ما سرمایه زیادی وجود دارد که باید به صورت درست به کار گرفته شود و به نحوی مدیریت شود که نفع آن به جوانان برسد.

 

 

 

انتهای پیام
captcha