راه‌اندازی 370 صندوق قرض‌الحسنه مردمیاری در البرز
کد خبر: 3994673
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

راه‌اندازی 370 صندوق قرض‌الحسنه مردمیاری در البرز

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان البرز از راه‌اندازی ۳۷۰ صندوق قرض‌الحسنه مردمیاری در استان خبر داد و گفت: این صندوق‌ها از ظرفیت‌های تاثیرگذار در ایجاد اشتغال البرز هستند.

راه‌اندازی 370 صندوق قرض‌الحسنه مردمیاری در البرز

به گزارش ایکنا از البرز، مهران طیران، روز پنجشنبه، 11 شهریورماه در جمع خبرنگاران به آغاز همکاری‌های مشترک سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد استان البرز در راستای ایجاد اشتغال و کمک به رونق کسب‌وکارها اشاره کرد و افزود: در پی برگزاری دو نشست مشترک با کمیته امداد، مقرر شده همکاری‌های خاصی در حوزه‌های اشتغال و کمک به رونق کسب‌وکارها با کمیته امداد استان البرز صورت گیرد.

وی افزود: تعاملات سازمان بسیج سازندگی با کمیته امداد در ۱۰ عرصه از جمله راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زا، آموزش کسب‌وکار، کاریابی، تشکیل کانون‌های خیرین، حمایت از اجرای طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، شناسایی و هدایت و نظارت طرح‌های راهبری شغلی، بازاریابی و فروش محصولات تولیدی، تأمین بهسازی فضای کسب‌وکار و توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین تعریف می‌شود.

رییس سازمان بسیج سازندگی استان البرز گفت: هدف از همکاری‌های مشترک این ۲ سازمان استفاده از ظرفیت های سپاه، بسیج، کمیته امداد و جهادگران در اقدامات هم افزا بوده تا بتوانیم زمینه اشتغال را برای حدود ۸۰۰ نفر در سطح استان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش ما بر آن است تا با ایجاد فضاهای کاری به سمتی برویم که برای افرادی که سرپرست خانواده هستند و نمی‌توانند خارج از فضای خانگی فعالیت کنند نیز فضای کار مناسب فراهم شود و با ایجاد کسب‌وکار خانگی بتوانند هم به معیشت خانواده کمک کنند و هم در کنار خانواده باشند تا بتوانند نقش تربیتی و پرورشی خود را نیز ایفا کنند.

در ادامه شاهین رضایی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز با اشاره به هدف‌گذاری ایجاد ۲۲۰ هزار فرصت شغلی در سال گذشته که ۳۳ درصد اشتغال کشور را شامل می‌شد، گفت: برنامه‌ریزی‌های امسال برای ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در سطح کلان بوده که سهم استان البرز در این میان هشت هزار فرصت شغلی است.

وی افزود: طبق مدل تعریف شده جدید، کمیته امداد از دستگاه‌های دیگر نیز به‌صورت هم‌افزا کمک گرفته و با آن‌ها تفاهم کرده و مقرر شده با تعامل با نزدیک‌ترین دستگاه به کمیته امداد که نهاد ارزشمند سپاه و بسیج سازندگی است، ۲۰ درصد از این هشت هزار فرصت شغلی را ایجاد کنیم و هر دو هفته یک‌بار بازخوردهای لازم از روند پیشرفت کار را ارائه دهیم.

انتهای پیام
captcha