اصحاب رسانه در زمینه تردید و تخریب واکسیناسیون کرونا روشنگری کنند
کد خبر: 3994459
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
بهرام سرمست:

اصحاب رسانه در زمینه تردید و تخریب واکسیناسیون کرونا روشنگری کنند

استاندار قم با اشاره به اینکه بزرگان و علما نیز مردم را تشویق کنند که در ارتباط با واکسن بر اساس سهمیه‌ای که می‌گیریم، پیش قدم شوند، گفت: صدا و سیما و اصحاب مطبوعات در رابطه با برخی تحرک‌ها و اظهارنظرهایی که در خصوص تردید در واکسیناسیون و یا تخریب در این موضوع وجود دارد، روشنگری کنند.

به گزارش ایکنا از قم، بهرام سرمست، استاندار قم،  10 شهریور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به‌ بحران در تالار کرامت استانداری، اظهار کرد: در حال حاضر واکسیناسیون کرونا در استان از روند مطلوب و شتاب خوبی برخوردار است و با توجه به‌ توسعه مراکز تزریق واکسن، دانشگاه علوم پزشکی باید در خصوص سرعت بخشیدن به‌ این موضوع پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به‌ تصویب طرح کاهش پنج سال سن واکسیناسیون در استان، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی برای گرفتن مجوزهای لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این مهم را دنبال می‌کند تا شاهد تزریق واکسن کرونا در سنین جوان‌تر نیز باشیم.

سرمست همچنین با اشاره به‌ ضرورت اولویت دادن به‌ واکسیناسیون گروه‌های پرخطر و مشاغلی که آسیب‌پذیری بیشتری دارند، گفت: صدا و سیما و اصحاب مطبوعات در رابطه با برخی تحرک‌ها و اظهارنظرهایی که در خصوص تردید در واکسیناسیون و یا تخریب این موضوع وجود دارد، روشنگری کنند، و برخوردهایی که لازم است نیز صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بزرگان و علما نیز مردم را تشویق کنند که در ارتباط با واکسن بر اساس سهمیه‌ای که می‌گیریم، پیش قدم شوند تا بتوانیم در کمترین زمان بیشترین افراد را واکسینه کنیم.

استاندار قم همچنین با بیان اینکه همواره تلاش کردیم، تهدیدها را به‌فرصت تبدیل کنیم، اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان‌های امیرالمؤمنین(ع) و مادر از جمله اقدام‌های صورت گرفته برای تبدیل تهدید به‌ فرصت درشرایط کرونایی بوده‌ است.

وی افزود: راه‌اندازی این مراکز درمانی در افزایش ظرفیت تخت بیمارستانی و همچنین خدمت به‌بیماران مؤثر واقع شده و باید بیمارستان پیشرفته تنفسی ارتش نیز در کمترین زمان ممکن در محوطه بیمارستان شهید بهشتی استقرار پیدا کند.

سرمست با اشاره به‌ برخی از ظرفیت‌های درمانی استان که مورد غفلت قرار گرفته، بیمارستان‌ خیریه کریمه اهل بیت(ع)، شهر جعفریه و بیمارستان الهادی را از آن جمله ذکر کرد و گفت: کمیته‌ای با محوریت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و علوم پزشکی برای راه‌اندازی بیمارستان الهادی راه‌اندازی شود تا این مرکز درمانی را هم از بلاتکلیفی در بیاوریم و هم برای خدمات درمانی شهروندان به‌کار بگیریم.

استاندار قم همچنین از تلاش خیران سلامت برای تهیه کپسول اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی استان قدردانی کرد و گفت: در این رابطه هر کمبودی داشتیم از طریق وزارت بهداشت پیگری کردیم و بیماری نبوده که پشت درِ بیمارستان معطل بماند.

وی اضافه کرد: با توجه به‌ تأمین اکسیژن توسط بخش خصوصی و خیران سلامت، برای تهیه واکسن نیز از این ظرفیت می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha