وقتی نفس شهر اردبیل با جدال روزانه مرگ و زندگی تنگ‌تر می‌شود
کد خبر: 3993177
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

وقتی نفس شهر اردبیل با جدال روزانه مرگ و زندگی تنگ‌تر می‌شود

استان اردبیل پر از بیمارانی است که جدال مرگ و زندگی را هر روز می‌چشند و این روزها نفس‌های تنگ کرونایی‌ها بی‌شمار شده‌اند، نفس‌هایی که هر لحظه امکان قطع شدنشان وجود دارد و با این همه سهل‌انگاری‌ها و وقت‌سوزی‌های برخی مسئولان و مردم باز هم ادامه‌دار است.

رضازاده// وقتی نفس شهر اردبیل با جدال روزانه مرگ و زندگی تنگ‌تر می‌شودبه گزارش  ایکنا از اردبیل، نفس‌ کشیدن هم سخت شده است، حتی مجال نمی‌دهد خانواده‌اش را لحظه‌ای بیشتر ببیند، فرصتی برای گفتن آخرین سفارش‌ها نمانده، ریه‌اش آن قدر درگیر شده که نمی‌تواند دم و بازدم هم به راحتی انجام دهد و به این سادگی برای یک بیمار کرونایی همه چیز سخت می‌شود.

استان اردبیل پر است از بیمارانی که جدال مرگ و زندگی را هر روز می‌چشند و این روزها نفس‌های تنگ کرونایی‌ها بی‌شمار شده‌اند، نفس‌هایی که هر لحظه امکان قطع شدنشان وجود دارد و با این همه سهل‌انگاری‌ها و وقت‌سوزی‌های برخی مسئولان و مردم باز هم ادامه‌دار است.

از مسافرت‌ها و بازدیدها گرفته تا دورهمی‌ها و عیددیدنی‌ و مراسمات پای‌کوبی و عزاداری که بی‌هیچ محدودیت و مهابایی انجام می‌شود و ماحصل آن به خاک سپردن عزیزانی است که هر روز نیز در حال افزایش است، به طوری که تعداد فوتی‌ها و بیماران وخیم در هیچ پیکی به این اندازه جهش نیافته بود.

این در حالی است که شیوع قارچ سیاه نیز به عنوان یک نگرانی دیگر به جمع سایر مشکلات افزوده شده و ناراحتی‌ها را چندین برابر کرده، اما سرعت کند واکسیناسیون در این استان بیشتر از هر موضوع دیگری بیداد می‌کند که هنوز 50 ساله‌ها هم نتوانسته‌اند به طور کامل واکسینه شوند.

با این روند نارضایتی از وضع امروز استان اردبیل بیشتر شده و هر روز هم در حال بیشتر شدن است، مشکلاتی که هر لحظه در حال افزایش است سبب شده تا کوله‌باری از حسرت و غم در دل داغدار مردم استان باقی بماند و ته این داستان غم‌انگیز با پایان بی‌انتهایش به در هر خانه‌ای وارد شود.

اردبیل 20 فوتی کرونایی را ثبت کرد

در این باره شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته 145 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند که بیشترین بستری مربوط به شهرستان اردبیل است و مجموع بیماران بستری شده به رقم 859 نفر رسید.

وی تصریح کرد: هم اکنون 123 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 143 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده‌اند.

این مقام مسئول اظهار کرد: متاسفانه طی همین مدت 20 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و تاکنون از ابتدای شیوع این بیماری در استان اردبیل 2157 نفر فوت شده‌اند.

حبیب زاده ادامه داد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان اردبیل، گرمی، مشگین‌شهر، پارس‌آباد، سرعین، اصلاندوز و خلخال به رنگ قرمز و شهرستان‌های نمین، بیله‌سوار، کوثر و نیر در وضعیت رنگ نارنجی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در استان اردبیل تاکنون بیش از 370 هزار دوز واکسن ضدکرونا تزریق شده است، تصریح کرد: خانواده‌ها باید مراقب تجمع و دورهمی‌های شبانه باشند زیرا این محافل سبب آلودگی همه افراد خانواده به بیماری کرونا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان این مطلب که خطر کرونای جهش یافته جدی است و مردم مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهند، افزود: شهروندان همچنان باید دقت بیشتری نسبت به کاهش رفت و آمدها و ترددهای بی‌مورد داشته باشند.

حبیب‌زاده گفت: از شهروندان درخواست می‌شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

امروز هم با فوت 20 نفر از 20 خانواده، اردبیل روز سیاه کرونایی را بر خود رقم زد و در حالی که انتظار می‌رفت مسئولان برای این داستان مرگ و زندگی چاره‌ای بیندیشند اما متاسفانه در سایه بی‌توجهی‌ها اهمیت مرگ‌ها کمرنگ‌تر شد و ارزش حیات و زندگی به حدأقل‌ترین وضعیت خود رسید.

انتهای پیام
captcha