وجود 554 موقوفه با بیش از 1700 رقبه در بروجرد
کد خبر: 3993121
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
رئیس اوقاف بروجرد خبر داد:

وجود 554 موقوفه با بیش از 1700 رقبه در بروجرد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بروجرد از وجود 554 موقوفه با بیش از یک هزار و 700 رقبه در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه، 450 مورد آن حسینیه و مسجد شهری و روستایی است و مابقی نیز موقوفات منفعتی با نیات مختلف هستند.

جمعه ارسال شود// وجود 554 موقوفه با بیش از 1700 رقبه در بروجردحجت‌الاسلام مصطفی گودرزی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بروجرد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از وجود 554 موقوفه با بیش از یک هزار و 700 رقبه در بروجرد خبر داد و گفت: از این تعداد موقوفه، 450 مورد آن حسینیه و مسجد شهری و روستایی است و مابقی نیز موقوفات منفعتی با نیات مختلف هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین نیت موقوفات این شهرستان با نیت روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا(ع) و کمک به ایتام و نیازمندان است، افزود: امروز نیاز اصلی ما در حوزه وقف، وقف برای کمک به فعالیت‌های قرآنی است چراکه برای حمایت از جلسات و مؤسسات قرآنی با مشکل مواجه هستیم و می‎طلبد نیت واقفان به‎ سمت وقف برای کمک به فعالیت‌های قرآنی سوق داده شود.

گودرزی به محرومیت استان لرستان در حوزه قرآن اشاره و اضافه کرد: در شهرستان بروجرد تنها یک وقف با نیت کمک به فعالیت‌های قرآنی داریم که این موقوفه نیز هنوز به درآمدزایی نرسیده است و ضرورت دارد واقفان نسبت به وقف فردی یا مشارکتی با نیت قرآن اهتمام داشته باشند.

وی از موقوفه حاج‌ابوالفتح‌خان با قدمت بیش از 200 سال به‌عنوان قدیمی‎ترین و بزرگ‌ترین موقوفه بروجرد یاد کرد و گفت: این موقوفه در زمان فتحعلی‎شاه قاجار توسط شخصی به نام حاج ابوالفتح‌خان گودرزی وقف شده است که این موقوفه پنج روستا از شش دانگ تا دو دانگ را شامل می‎شود. این موقوفه 700 رقبه دارد که بنا بر نیت واقف درآمد حاصل از این موقوفه که به‌صورت اجاره از مستاجران است برای روضه‌خوانی امام حسین(ع)، کمک به طلاب علوم دینی و کمک به فقرا و نیازمندان هزینه می‏‎شود.

انتهای پیام
captcha