برنامه‌ریزی نامناسب یکی از عوامل شکست کسب و کار است
کد خبر: 3993039
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

برنامه‌ریزی نامناسب یکی از عوامل شکست کسب و کار است

مشاور مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان قم بیان کرد: جهت توسعه کسب وکار باید فرآیندسازی در اولویت قرار بگیرد، همچنین برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی مهمترین وظیفه در فرآیند توسعه کسب و کار است و مدیر یا کارآفرینی که به درستی نتواند برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کند،‌ شکست می‌خورد.

برنامه‌ریزی نامناسب یکی از عوامل شکست کسب و کار استبه گزارش ایکنا از قم، جلسه مشاوره با موضوع توسعه کسب وکار ویژه تیم فناور کارریز از تیم‌های مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان قم (منش) برگزار شد.

 در این جلسه که در راستای اجرای برنامه‌های مشاوره مرکز منش برگزار شد، اعضای تیم کارریز درخصوص چالش‌های کسب وکار و رویکردهای توسعه کسب و کار و راهکارهای توسعه کسب وکار با مشاورین مرکز به گفت‌وگو پرداختند.

در ابتدای این جلسه، محمدحسین رفیع‌پور سرپرست تیم کارریز با اشاره به مشکلات موجود برای ایجاد بازار واقعی، ادامه داد: در حوزه ارائه خدمات به مشتریان و توسعه کسب وکار نیز مشکلات بسیاری وجود دارد لذا نیازمند تعامل و همکاری‌های بیشتر مشاورین مرکز جهت مرتفع‌سازی این مشکلات هستیم.

در ادامه نیز، ابوالفضل معرفی مشاور مرکز منش با بیان اینکه لازم است خدمات این کسب و کار به صورت مناسب به شهروندان اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد:  جهت توسعه کسب وکار باید فرآیندسازی در اولویت قرار بگیرد، همچنین برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی مهمترین وظیفه در فرآیند توسعه کسب و کار است و مدیر یا کارآفرینی که به درستی نتواند برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی کند،‌ شکست می‌خورد.

وی اظهار کرد: جهت توسعه کسب وکار باید به ابعاد مختلف آن توجه داشت. امکان‌سنجی بازار، برنامه‌ریزی عملیاتی، بازار و تحقیقات بازار، رقبا و تحلیل محیطی، تأمین مالی، مدل‌های بهسازی کسب وکار از جمله مسائلی است که در جهت توسعه کسب وکار اهمیت بسزایی دارند.

یادآور می‌شود، سلسله جلسات مشاوره در راستای رشد کسب وکارهای تیم‌های فناور مرکز منش و در ادامه برنامه‌های این مرکز به صورت رایگان برگزار می‌شود و مقرر شد در جلسه آتی موضوعات مربوط به تبلیغات مورد بحث و بررسی صورت بگیرد.

انتهای پیام
captcha