اعلام فراخوان چهاردهمین سوگواره مجازی « ۷۲ بغض بوم» در اردبیل
کد خبر: 3993031
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷

اعلام فراخوان چهاردهمین سوگواره مجازی « ۷۲ بغض بوم» در اردبیل

مسئول هنر‌های تصویری حوزه هنری استان اردبیل، از برگزاری چهاردهمین سوگواره مجازی و منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «۷۲ بغض بوم» در استان خبر داد.

اعلام فراخوان چهاردهمین سوگواره مجازی ۷۲ بغض بوم در اردبیلحسین آزاد، مسئول هنر‌های تصویری حوزه هنری استان اردبیل، در گفتگو با ایکنا از اردبیل، از برگزاری چهاردهمین سوگواره مجازی و منطقه‌ای هنر‌های تجسمی «۷۲ بغض بوم» در استان، خبر داد و گفت: این سوگواره هنری با توجه به شرایط کنونی جامعه و همچنین شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود.

آزاد، اظهار کرد: سوگواره «۷۲ بغض بوم»، همایش محور و در جهت جریان سازی در سوق دادن هنرمندان به تولید اثر با مفاهیم عاشورایی در زمینه هنر‌های تجسمی است تا جایی که در این یک و نیم دهه برگزاری ۷۲ بغض بوم در بین رویداد‌های فرهنگی و مذهبی جایگاه خاص خود را در میان هنرمندان یافته است.

وی تصریح کرد: این سوگواره با مشارکت استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در دو بخش نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود که بخش نقاشی(جلوه‌های ایثار، شجاعت و غیرت یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا) و بخش خوشنویسی(فقرات زیارت عاشورا) است.

مسئول هنر‌های تصویری حوزه هنری استان اردبیل، یادآور شد: در بخش نقاشی می‌بایست آثار با تکنیک‌های دستی به صورت فایل دیجیتال ارسال شود و هر شخص می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال نماید که ابعاد اثر نیز باید حداقل ۵۰ * ۷۰ سانتی متر و حداکثر ۷۰* ۱۰۰ سانتی متر بوده که کادر مربع نیز بلامانع است و بخش خوشنویسی نیز شامل رشته(نستعلیق، شکسته نستعلیق و خطوط عربی) بوده که ضلع ابعاد آثار می‌بایست کوچکتر از ۳۰ و بزرگتر از ۷۰ سانتی متر نباشد و هر شخص می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال نماید و قابلیت‌های ارائه مناسب برای نمایشگاه را داشته و بصورت فایل دیجیتال ارسال شود و تولید یک سال اخیر باشد.

آزاد، با اشاره به موضوعات این سوگواره اظهار کرد: نهضت حسینی(ع) و مفاهیم عاشورایی در رثای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، احسان و نیکوکاری، رزمایش کمک مومنانه(با توجه به شرایط کرونایی کشور)، مکتب شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، تولی و تبری در فرهنگ عاشورا(ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم) و همچنین مدافعان سلامت از جمله موضوعات برگزاری این سوگواره است.

گفتنی است؛ آخرین مهلت ارسال تصویر آثار ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ بوده و شرکت کنندگان می‌بایست فایل آثار را به همراه مشخصات کامل از طریق ایمیل artabriz@yahoo.com به دبیرخانه مرکزی ارسال نمایند.

انتهای پیام
captcha