اجرای طرح «شمیم حسینی» در امامزاده سیدمظفر(ع) قشم
کد خبر: 3992639
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

اجرای طرح «شمیم حسینی» در امامزاده سیدمظفر(ع) قشم

رئیس اداره اوقاف قشم از برگزاری طرح شمیم حسینی و توزیع بیش از 4 هزار پرس غذای گرم و 80 بسته گوشت قربانی از محل موقوفات مرتبط در امامزاده سیدمظفر(ع) این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله صفری، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه قشم، در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: طرح شمیم حسینی با هدف کمک به برگزاری مراسم عزاداری حسینی توسط هیئت‌های مذهبی، بقاع متبرکه و مساجد در ایام محرم و صفر در قالب عرضه اقلام غذایی، محصولات فرهنگی و غذای گرم در امامزاده سیدمظفر(ع) قشم، در حال اجراست.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح 4 هزار پرس غذا گرم و 80 بسته گوشت قربانی از محل موقوفات مرتبط و با مشارکت ادارات و نهادها، تهیه و میان نیازمندان شهرستان قشم توزیع شد. همچنین 10 هیئت مذهبی شاخص شهرستان مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس اداره اوقاف قشم تصریح کرد: در ایام دهه اول محرم 14 مراسم عزاداری شامل مراسم شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، چهارپایه خوانی، تاسوعا و عاشورا با حضور یک مبلغ بومی و 2 مبلغ اعزامی و هیئات عزاداری مستقر در امامزاده سیدمظفر(ع) قشم برگزار شد.

صفری یادآور شد: نمایشگاه شمیم حسینی نیز در جوار امامزاده سیدمظفر(ع) قشم برای اجرای نیات واقفین خیراندیش، ترویج فرهنگ وقف و جهت‌دهی به نحوه مصرف و هزینه‌کرد فواید حاصل از موقوفات این طرح برپا شد.

انتهای پیام
captcha